PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Pazarlama & StratejiINTT 512593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlamada kullanılan anahtar terimleri, tanımları ve kavramları uluslararası bir bakış açısıyla uygularlar.
2. Gelişmekte olan küresel farkındalığın değerini pazardaki yerel bir bakış açısıyla karşılaştırlar.
3. Uluslararası ticareti etkileyen farklı kültürel, politik ve yasal ortamları değerlendirler.
4. Tüketiciler ve işletmeler için küresel ve bölgesel etkilerin ürün ve hizmetler üzerindeki etkisini açıklayabilirler.
5. Temel uluslararası odaklı pazarlama stratejileri uygularlar. (toplam ürün konsepti, fiyatlandırma, yer ve promosyon).
6. Yaratıcı uluslararası pazara giriş stratejileri geliştirirler.
7. Küresel iş için İnternetin önemini anlarlar.
8. Farklı ülkelerden pazarlama ortaklarıyla görüşme farklılıklarını ve pazarlama stratejilerinin (4P) etkilerini açıklarlar.
9. Dış pazarda kullanmak için etkili bir uluslararası pazarlama planı geliştirirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, uluslararası pazarlama stratejilerini analiz etmek ve pazarı (rakipler, dış çevre: kültürel, ekonomik, teknolojik, politik / yasal, pazarlama fırsatları vb.) değerlendirmek için çeşitli kavram ve araçları sunacaktır. Özellikle, odak noktası uluslararası pazarlama stratejisini kurumsal, bölgesel ve yerel düzeylerde geliştirmek, değerlendirmek ve uygulamak olacaktır. Hem teoriyi hem de pratiği öğrenerek, öğrenci uluslararası pazarlama alanı hakkında iyi bir kavramsal anlayış kazanacak ve küresel pazarın gerçeklerine sıkı sıkıya bağlı olacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel Pazarlamaya Giriş
2Küresel Ekonomik Çevre
3Küresel Ticaret Çevre
4Sosyal ve Kültürel Ortamlar
5Siyasi, Yasal ve Düzenleyici Ortamlar
6Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma
7İthalat, İhracat ve Kaynak Kullanımı
8Küresel Pazar Giriş Stratejileri: Lisans, Yatırım ve Stratejik İttifaklar
9Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları
10Fiyatlandırma Kararları
11Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
12Küresel Pazarlama ve Dijital Devrim
13Rekabet Avantajının Stratejik Unsurları
14Liderlik, Organizasyon ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
 
Kaynaklar:
Warren Keegan, Mark Green Global Marketing Pearson 2015 9781292017389
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşabilmeleri için, bu ders, dünya pazarlarının uluslararası ortamında firmaların karşılaştığı konferans, sınıf tartışması, konuk dersleri ve pazarlama konularına, firma stratejilerine ve piyasa sorunlarına yönelik vakaların bir kombinasyonunu kullanacaktır. Bilgi çeşitli kaynaklardan, metinden okuma ödevleri, kısa yazılı ödevler, çalışma materyalleri ve görsel-işitsel sunumlardan sağlanacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Ödev1%10
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor