PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Bilgisayar Grafik BilimiCENG 514593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gelişmiş bilgisayar grafik uygulamaları oluşturmak için OpenGL ile programlama yeterliliğini gösterir.
2. 2B ve 3B geometrik dönüşümlerin ilkelerini ve bunların görselleştirme ve görselleştirmedeki uygulamalarını kavrar.
3. Kırpma, pencereleme ve dönüşümler de dahil olmak üzere iki boyutlu ve üç boyutlu görüntüleme ardışık düzenleri kavramlarını anlar.
4. Bilgisayar tarafından oluşturulan gerçekçi görüntüler oluşturmak için görünür yüzey algılama, aydınlatma modelleri, yüzey oluşturma ve giriş seviyesi ışın izleme konularında yeterlilik kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Grafik programlamada kullanılan yazılım ve donanımlar, OpenGL ile programlamaya giriş, Grafiğin temelleri, 2B ve 3B geometrik dönüşümler, İki boyutlu, gösterim çalışma hattı, kesmeler ve pencerelemeler; Üç boyutlu gösterim çalışma hattı, gösterim parametreleri, projeksiyonlar, görünüm dönüşümleri, kesmeler; Görünür yüzey tesbiti, Aydınlatma modeli ve yüzey sunumuna giriş, Işın izlemeye giriş.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Grafik sistem donanım ve yazılım bileşenlerinin gözden geçirilmesi.
2Introduction to OpenGL programming and graphic primitives.
3Bilgisayar grafiklerinde 2 boyutlu geometrik dönüşümleri ve dönüşümleri anlamak.
43 boyutlu geometrik dönüşümlere giriş ve uygulamaları.
5İki boyutlu görüntüleme hattı: kırpma, pencereleme ve görünüm dönüşümleri.
6Üç boyutlu görüntüleme hattı: dönüşümler, projeksiyonlar ve görüntüleme parametreleri.
7Üç boyutlu grafikler için kırpma algoritmaları.
8Bilgisayar grafiklerinde görünür yüzey algılama teknikleri.
9Aydınlatma modelleri ve gölgeleme tekniklerine giriş.
10Yüzey işleme algoritmaları ve teknikleri.
11Işın izleme ilkeleri ve algoritmalarına giriş.
12Işın izleme ve görüntülemede ileri konular.
13Bilgisayar grafiklerinin sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikteki uygulamaları.
14Ders kavramlarının, öğrenci sunumlarının ve son değerlendirmenin gözden geçirilmesi ve sentezi.
 
Kaynaklar:
Computer Graphics: Principles and Practice, 3rd ed., John F. Hughes, 978-0321399526, 2013
 
Diğer Kaynaklar:
Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat teori
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor