PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Pazarlama AraştırmalarıUTL 508593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası pazarlama alanında araştırma türlerini öğrenir.
2. Uluslararası pazarlarla ilgili ikincil kaynakları bulma ve birincil kaynaklardan yararlanır.
3. Uluslararası pazarlarda birincil elden veri toplama yöntemlerini kullanır.
4. Uluslararası pazarlamada nitel araştırma türlerini öğrenme ve kullanabilir.
5. Uluslararası pazarlamada nicel araştırma türlerinin sınıflandırır.
6. Uluslararası pazarlama araştırmalarında örnekleme yöntemleri ve örnek hacmini belirler.
7. Uluslararası pazarlamada kullanılabilecek betimsel istatistik yöntemleri ve SPSS uygulamaları
8. Hipotez testlerini uluslararası pazarlamada kullanır.
9. Ki Kare, regresyon, korelasyon ve varyans analizlerinin uluslararası pazarlama problemlerinde kullanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uluslararası pazarlama araştırmaları, uluslararası pazarlar için yapılan üretimden önce başlayan ve uluslararası tüketici tarafından tüketildikten sonra başlayan bir süreç olup uluslararası pazarlamanın kontrol edemediği teknoloji, demografi, sosyo-kültürel yapı, rekabet, yasalar, ekonomi, politik şartlar gibi makro; global ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma gibi mikro çevreyle ilgili meydana gelen problem çözme, fırsat değerlendirme ve performans ölçme konularında sistematik, bilimsel ve tarafsız bir şekilde veri toplam, sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve rapor etme faaliyetidir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası pazarlama araştırmalarının tanımı, makro ve mikro pazarlama çevreleri ile ilgisi
2Uluslararası pazarlamada bilgi sistemleri ve karar destekleme sistemleri
3Uluslararası pazarlarda ikincil elde veri toplama yöntemleri
4Uluslararası pazarlarda birincil elde veri toplama yöntemleri
5Uluslararası pazarlarda nitel araştırma türleri
6Uluslararası pazarlarda nicel araştırma türleri
7Betimsel istatistik yöntemlerinin uluslararası pazarlamada SPSS yordamıyla kullanılması
8Örnekleme yöntemlerinin uluslararası pazarlama araştırmalarında kullanılması ve örnek hacmi seçimi
9Metrik olmayan hipotez testlerinin uluslararası pazarlama araştırmalarında kullanılması
10Metrik olmayan hipotez testlerinin uluslararası pazarlama araştırmalarında kullanılması
11Tablo düzenleme ve Ki Kare analizinin uluslararası pazarlamada kullanılması
12Basit regresyon ve çoklu regresyon analizinin uluslararası pazarlama araştırmalarında SPSS yoluyla kullanılması
13Metrik ve metrik olmayan korelasyon analizinin uluslararası pazarlama araştırmasında SPSS üzerinde kullanılması
14Varyans analizinin uluslararası pazarlama araştırmasında SPSS üzerinde kullanılması
 
Kaynaklar:
Mahir Nakip Pazarlamada Araştırma Teknikleri ve Uygulamaları Seçkin 2013 975 02 0310 0
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders genel anlamıyla hocası tarafından anlatılacak, öğrencilerin derse katılımı teşvik edilecek, sorular sorulacak ve her teorik konuda en az bir örnek çözülecek, örnekler üzerinde uygulamalar yapılacak. Dönem başında ödevler dağıtılacak ve ders ilerledikçe ona göre öğrenciler ödevlerini hazırlayacaklar ve final sınavı sırasında ödevlerini teslim edecekler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Ödev1%10
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor