PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası PazarlamaUTL 502513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası ekonomik, teknolojik, sosyal, kültürel ve politik gelişmeleri bir pazarlamacı gözüyle takip edebilir.
2. Uluslararası tüketiciyi tanıma ve bu tüketicileri sınıflandırabilir.
3. Uluslararası pazarları bölümlendirebilme, hedef pazar seçme ve konumlandırabilir.
4. Uluslararası pazarlarda araştırma yapabilir.
5. Global ürün geliştirebilir.
6. Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma yapabilir.
7. Uluslararası pazarlarda reklam ve satış arttırma çabaları düzenleyebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Uluslararası pazarlama, kontrol edilemez ve edilebilir uluslararası çevrenin, global pazarı bölümlendirmesinin, uluslararası tüketiciyi tanımanın, global pazarın nasıl araştıra bilirliğin, ürün geliştirmenin, fiyatlandırmanın, dağıtım kanalı seçmenin ve tutundurma faaliyetlerinin yönetimidir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası pazarlamanın kavramı, kapsamı, tanımı ve uluslararasılaşma süreci
2Uluslararası pazarlamanın ekonomik ve teknolojik çevresi
3Uluslararası pazarlamanın politik, yasal ve kültürel çevresi
4Uluslararası pazarlama araştırmaları
5Uluslararası pazarların bölümlendirilmesi, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
6Uluslararası pazarlarda tüketici davranışı
7Uluslararası pazarlarda ürün geliştirme
8Uluslararası pazarlarda marka geliştirme
9Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
10Uluslararası pazarlarda dağıtım kanalları
11Uluslararası pazarlarda fiziksel dağıtım
12Uluslararası pazarlama iletişim ve elemanları
13Uluslararası pazarlarda reklam ve kişisel satış faaliyetleri
14Uluslararası pazarlarda satış özendirmesi, halkla ilişkiler ve tanıtım
 
Kaynaklar:
İpek Altınbaşak ve Diğerleri Küresel Pazarlama Yönetimi Beta Yayınevi 2008 978 975 295 935 4 Mehmet Karafakıoğlu Uluslararası Pazarlama Yönetimi Beta 2012 6053776874; 9786053776871
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders genel anlamıyla hocası tarafından anlatılacak, öğrencilerin derse katılımı teşvik edilecek, sorular sorulacak ve örnekler üzerinde uygulamalar yapılacak. Dönem başında ödevler dağıtılacak ve ders ilerledikçe ona göre öğrenciler ödevlerini hazırlayacaklar ve final sınavı sırasında ödevlerini teslim edecekler.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Ödev1%10
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor