Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Müze Mimarisi | ARCH 338 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kültür tarihi bilgisi |
2. sergi planlama/tasarlama |
3. Müze mimarisini tasarlamak için kavramsal ve teknik arka plan |
4. okuma becerisi |
5. yazılı formatta ve sözel olarak kendi fikirlerini formüle etmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders müze kavramını, içeriğini ve mimarisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, müze mimarisi, tarihi ve müzelerin türleri, müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri ile müze mimarisinde çağdaş yaklaşımlar üzerine okumalar ve tartışmalar yapılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin ana hatları / yöntemleri ve amaçları / gereksinimleri. Müze mimarisine giriş (I) |
2 | Müze mimarisine giriş (II) |
3 | Müze mimarisi tarihi (I) |
4 | Müze mimarisi tarihi (II) |
5 | Müze Mimarisi Tarihi (III) |
6 | Müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri (I) |
7 | Müzelerin fonksiyonel ve teknik gereksinimleri (II) |
8 | Müze Tipleri |
9 | Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (I) |
10 | Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (II) |
11 | Müze mimarisinde güncel yaklaşımlar (III) |
12 | Türkiye'de müzeler (I) |
13 | Türkiye'de müzeler (II) |
14 | Geleceğin Müzeleri |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Edward P. Alexander and Mary Alexander. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums, 2nd ed. Lanham, MD: AltaMira Press, 2008
Tony Bennett. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics. London and New York: Routledge, 1995
Sharon MacDonald. A Companion to Museum Studies. Oxford: Blackwell, 2006
Andrew McClellan. The Art Museum from Boullée to Bilbao. Berkeley, Calif: University of California Press, 2008 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bir dizi ders anlatımı yapılacaktır. Sınıf tartışmaları ve ara sınav derslere dayalı olarak gerçekleştirilecektir. Bir dönem projesi vardır ve öğrencilerin, projelerini dönem boyunca geliştirmeleri beklenmektedir. Dönem projesi üzerine haftalık eleştiriler/değerlendirmeler yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
Proje | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |