Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | CE 302 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayar programlarının işlevsel özelliklerini ve bu özelliklerin mühendislik hesaplamalarındaki kullanımını tanımlamak. |
2. Excel ve Matlab’de kullanıcı tanımlı fonksiyonlar oluşturmak |
3. Lineer cebir ve matris işlemlerini gerçekleştirmek ve bunların İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümündeki uygulamalarını yapmak. |
4. Doğrusal denklem sistemlerini çözmek ve doğrusal olmayan denklemlerin köklerini belirlemek. |
5. Matlab ve Excel kullanarak mühendislik analizleri geliştirmek ve programlamak. |
6. Matlab kullanarak diferansiyel denklemlerle inşaat mühendisliği problemlerini çözmeyi öğrenmek. |
7. Matlab kullanarak sayısal olarak integral ve türev alma işlemlerini öğrenmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 301 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır: İnşaat ve çevre mühendisliğinde bilgisayar uygulamalarına giriş, tasarım, veri yönetimi, bilgisayar programlama ve problem çözme becerilerinin bilgisayar araçları ve teknikleriyle bütünleştirilmesi, sistem analizi, veritabanı yönetimi, bilgisayar programlama ve veri yapıları yer almaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mühendislik araçları bilgisayarlar, Bilgisayarın Temeli ve Tarihinin Gözden Geçirilmesi. |
2 | Microsoft Excel'e giriş ve Excel temelleri |
3 | Veri tipleri ve Veritabanları |
4 | Excel'de problem çözme, Excel Fonksiyonları |
5 | Temel Programlama İlkeleri; MACRO (VBA) |
6 | MACRO (VBA) Uygulamaları |
7 | MACRO (VBA) Uygulamaları |
8 | Hesaplama aracı:Matlab |
9 | Matlab'da İleri fonksiyonlar |
10 | Matlab'da diferansiyel denklem çözümleri |
11 | Matlab'da diferansiyel denklem çözümleri |
12 | Herhangi bir matematiksel yazılım dilindeki uygulamalar. |
13 | Herhangi bir matematiksel yazılım dilindeki uygulamalar. |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
S.C. Chapra and R.P. Canale Numerical Methods for Engineers, Sixth Ed. Mc-Graw Hill 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
C. Gerald, P. Wheatley, Applied Numerical Analysis, 7th ed., Addison, Wesley, 2004
Bloch, Sylvan Charles, Excel for engineers and scientists, New York : Wiley, 2000
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat teorik+uygulama beraber yapılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 5 | %25 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |