PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnşaat Mühendisliğinde Bilgisayar UygulamalarıCE 3023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilgisayar programlarının işlevsel özelliklerini ve bu özelliklerin mühendislik hesaplamalarındaki kullanımını tanımlamak.
2. Excel ve Matlab’de kullanıcı tanımlı fonksiyonlar oluşturmak
3. Lineer cebir ve matris işlemlerini gerçekleştirmek ve bunların İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümündeki uygulamalarını yapmak.
4. Doğrusal denklem sistemlerini çözmek ve doğrusal olmayan denklemlerin köklerini belirlemek.
5. Matlab ve Excel kullanarak mühendislik analizleri geliştirmek ve programlamak.
6. Matlab kullanarak diferansiyel denklemlerle inşaat mühendisliği problemlerini çözmeyi öğrenmek.
7. Matlab kullanarak sayısal olarak integral ve türev alma işlemlerini öğrenmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 301
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır: İnşaat ve çevre mühendisliğinde bilgisayar uygulamalarına giriş, tasarım, veri yönetimi, bilgisayar programlama ve problem çözme becerilerinin bilgisayar araçları ve teknikleriyle bütünleştirilmesi, sistem analizi, veritabanı yönetimi, bilgisayar programlama ve veri yapıları yer almaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mühendislik araçları bilgisayarlar, Bilgisayarın Temeli ve Tarihinin Gözden Geçirilmesi.
2Microsoft Excel'e giriş ve Excel temelleri
3Veri tipleri ve Veritabanları
4Excel'de problem çözme, Excel Fonksiyonları
5Temel Programlama İlkeleri; MACRO (VBA)
6MACRO (VBA) Uygulamaları
7MACRO (VBA) Uygulamaları
8Hesaplama aracı:Matlab
9Matlab'da İleri fonksiyonlar
10Matlab'da diferansiyel denklem çözümleri
11Matlab'da diferansiyel denklem çözümleri
12Herhangi bir matematiksel yazılım dilindeki uygulamalar.
13Herhangi bir matematiksel yazılım dilindeki uygulamalar.
14Tekrar
 
Kaynaklar:
S.C. Chapra and R.P. Canale Numerical Methods for Engineers, Sixth Ed. Mc-Graw Hill 2010
 
Diğer Kaynaklar:
C. Gerald, P. Wheatley, Applied Numerical Analysis, 7th ed., Addison, Wesley, 2004 Bloch, Sylvan Charles, Excel for engineers and scientists, New York : Wiley, 2000
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat teorik+uygulama beraber yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev5%25
Derse Devamsızlık14%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0