Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Programlama | ARCH 433 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Programlamanın ana prensipleri olan seçme, organizasyon, hazırlama ve düzenlemeyi tanımlayabilir |
2. Bina programını yorumlayabilir |
3. Tasarımları için uygun program önerileri geliştirebilir. |
4. Bina programını paydaşları da gözeterek analiz edebilir |
5. Bina programlama için yeni değerler tanımlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Ders, mimari tasarım öncesi evreyi kapsamlı bir şekilde kapsar. Mekansal boyutların ve niteliklerin temelleri, mekansal organizasyon ve programlama kavramları, mekansal organizasyonların ortak özellikleri, mekansal organizasyonu belirleyen faktörler, mekansal organizasyon süreci, programlamadaki esneklik ve ön bilgilendirme için ‘karar alanları’ tanımlanır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Bina Programlama disiplininin tanımı ve içeriği |
2 | Yapı elde süreci / Mekan organizasyonu ve programlamanın kavramları |
3 | Yapı elde sürecindeki paydaşlar / Bina programlamada karar verme alanları |
4 | Mekansal organizasyon süreci |
5 | Maslow Piramidinin incelenmesi / Bina programla sürecinin değişimi ve gelişimi |
6 | Bina programlama tasarım ilişkisinin incelenmesi - Cherry ve Hershbergere göre |
7 | Bina programla tasarım ilişkisinin incelenmesi - Preiser ve Durek'e göre |
8 | Bina programlama tasarım ilişkisinin incelenmesi - Pena ve Sanoff'a göre |
9 | Bina programlamada çağdaş yaklaşımlar |
10 | Bina programlamada çağdaş yaklaşımlar |
11 | Örnek Olay Çalışması / Belgeleme |
12 | Örnek Olay Çalışması / Tartışma |
13 | Örnek Olay Çalışması / Tartışma |
14 | Örnek Olay Çalışması / Sunum |
|
Kaynaklar: |
Onat, E. (1990).Mekânsal Organizasyonlarda İhtiyaç Programlaması, Teknik Kitabevi, Ankara
Hershberger, R (1999).Architectural Programming & Predesign Manager, McGraw-Hill Professional Publishing, New York, ISBN:9780071347495
Cherry, E., (1998)Programming for Design: From Theory to Practice, New York John Wiley&Sons Inc., ISBN:9780471196457
Duerk, D.,P. (1993).Architectural Programming: InformationManagement for Design, John Wiley&Sons Inc., 1st edition, New York,ISBN:9780471284680
Pena, W., Parshall, S., Kelly, K. (1977) Problem Seeking, An ArchitecturalProgramming Primer AIA Press , USA, ISBN:9780471126201
Sanoff, H., (1977)Methods of Architectural Programming Dowden, Hutchinson and Ross, Inc., USA
Preiser, W.F.E. (1993) Professional Practice In Facility Programming, Van Nostrand Reinhold Company, New York, USA, ISBN:9780442009366 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Dinç, P. (2002). “Problem Araştırması'ndan Mimari Değerlere Geçişte Bina Programla", Gazi Univ. Müh. Mim. Fak. Dergisi, 17(3),101-119. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta üç saat ders yapılır. Ders teorik bilgiye dayalı sunuşlar, tartışmalar bir vaka çalışması analizlerinden oluşur. Vaka çalışmalarının konusu her dönem başında duyurulur. Öğrenciler ödev hazırlığında Microsoft Office ve BIM ürünlerini kullanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |