PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Trafik Mühendisliği ve YönetimiCE 4513 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel trafik mühendisliği kavramlarını ve trafik akış karakteristiklerini açıklayabilme.
2. Akım oranı, hız ve yoğunluk arasındaki ilişkileri analiz edebilme.
3. Karayolları ve kavşaklar için kapasiteyi ve hizmet düzeyini değerlendirebilme.
4. Kavşakların etkin kontrolü için trafik sinyallerini tasarlayabilme ve değerlendirebilme.
5. Trafik yönetimi amacıyla Akıllı Ulaşım Sistemleri’ni (AUS) uygulayabilme.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE352
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, trafik akış karakteristikleri, kapasite analizi, sinyalizasyon tasarımı, kavşaklar, otopark etütleri ve Akıllı Ulaşım Sistemleri (ITS) gibi konuları kapsamakta olup, trafik analizi ve yönetimi için temel becerileri kazandırmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Trafik Mühendisliğine Giriş
2Trafik Akımı Karakteristikleri
3Trafik Akımı Karakteristikleri
4Trafik Akım, Hız ve Yoğunluk Arasındaki İlişkiler
5Trafik Akım, Hız ve Yoğunluk Arasındaki İlişkiler
6Kapasite ve Hizmet Düzeyi Analizi
7Otoyollar İçin Kapasite ve Hizmet Düzeyi Analizi
8Otoyollar İçin Kapasite ve Hizmet Düzeyi Analizi
9Kavşaklar
10Kavşaklar
11Trafik Sinyalizasyonu Tasarımı
12Trafik Sinyalizasyonu Tasarımı
13Otopark Etütleri
14Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS)
 
Kaynaklar:
Roess, R. P., Prassas, E. S., & McShane, W. R. (2010). Traffic Engineering. Pearson. ISBN: 978-0136135739 Smith, W. S., & Hurd, F. (2020). Principles of Highway Engineering and Traffic Analysis. John Wiley & Sons. ISBN: 978-1118120149
 
Diğer Kaynaklar:
Transportation Research Board. (2000). Highway Capacity Manual. Transportation Research Board (TRB). ISBN: 978-0309067461
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saatlik ders şeklinde işlenecektir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje Raporu1%10
Sözlü Sunum1%10
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.2
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0