Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Liderlik | PSY 403 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler liderlik ve endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkındaki temel teorik yaklaşımları tanımlayıp değerlendirebildiği kadar karşılaştırabilir ve kıyaslayabilir bir hale de gelecektir |
2. Öğrenciler farklı liderlik stilleri ve bu stillerin organizasyonlardaki etkililiği üzerine temel teorik ve uygulama perspektifleri bağlamında derin bir bilgi birikimine sahip olacaklardır |
3. Öğrenciler psikolojideki farklı yönelimleri tanımlayacak ve bilgi birikimlerini iş bağlamında ve sosyal, kültürel ve örgütsel konular ve problemler bağlamında uygulamayı öğreneceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 341 (Eski PSY 340) |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı özellikle Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ve/veya Örgütsel Davranış alanlarında uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için liderliğin doğası, liderliğin temel kuramları ve spesifik alanlarda liderlik gibi konularda derin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin liderlik süreçlerinde çevresel ve kişilik özelliklerinin etkileri, liderliğe yönelik kuramlar ile Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanında bu kuramların ampirik bulguları ve insan kaynakları yönetimi alanında bu modellerin uygulamaları gibi konularda donanım sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin çeşitli örgütsel ve kültürel bağlamlardaki liderlik uygulamalarına dair görüşlerini eleştirel bakış açıları ile zenginleştirmeleri beklenmektedir. Bu dersin kapsamında liderlik araştırmalarında kullanılan başlıca yöntemler, liderlikte bireysel farklılıklar, dönüşümcü ve karizmatik liderlik, ilişki odaklı liderlik, liderlikte takipçi odaklı yaklaşımlar, liderlik ve cinsiyet, ve liderlik ve kimlik gibi konular yer almaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Kümelenme Süreçleri ve Liderlik Teorileri için Analiz Seviyeleri |
3 | Liderlik Konusundaki Araştırma Metodlarındaki Gelişmeler |
4 | Liderlik Gelişiminin Doğası |
5 | Liderlik Gelişiminin Doğası: Evrimsel, Biyolojik ve Sosyal Nörobilimsel Yaklaşımlar |
6 | Ara Sınav I |
7 | Liderlikle Kişisel Farklılıklar |
8 | Liderliğin Olumsallığı, Bağlamı ve Şartları |
9 | Transformasyonal ve Karizmatik Liderlik |
10 | İlişkisel Liderliğin Doğası |
11 | Ara Sınav II |
12 | Liderliğe Destekçiler Merkezli Yaklaşımlar |
13 | Liderlik ve Toplumsal Cinsiyet |
14 | Liderlik ve Kimlik |
|
Kaynaklar: |
Day, D. V. & Antonakis, J. (Ed.s): The Nature of Leadership |
|
Diğer Kaynaklar: |
Northhouse, P. G.: Leadership: Theory and Practice |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf İçinde ders anlatımı olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 2 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |