Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstriyel Ağyapılarda Değer Yaratılması ve İnovasyon | IE 463 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Değer yaratma sürecini anlama |
2. İnovasyon sürecini anlamak |
3. Stratejik ittifaklar gibi belirli modellerin yapılarını ve işlevlerini keşfetme |
4. İşbirliği stratejisinin faydalarını ve firmalar arası ilişkilerin eylemlerini anlama |
5. Rekabet ve işbirliği ile ilgili bağlantılar kurma |
6. Ağlara ve kümelere dayalı gelişen endüstriyel ortamı anlama ve küresel ve yerel düzeydeki endüstriyel yapıları birbiriyle ilişkilendirme |
7. Etkileşim ve gelişim için ortaya çıkan ağ paradigmasının rolünü ve ağlar aracılığıyla stratejik konumlandırmanın rolünü takdir etme |
8. Etik konularda farkındalık |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders şu kavramları kapsayacaktır; yenilik kavramı, değer kavramı; ilişkilerde değer yaratma ve yenilik; değer zinciri; kurumlar arası ilişkiler ve işbirliği; endüstriyel ve teknolojik ağların organizasyonu ve yapısı, arz-talep zincirleri, üretim ağları, stratejik ittifaklar, araştırma ve yenilik ağları, firma kümeleri. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Birbirini tanıma, Ders içeriğini gözden geçirme, İlk Ödev |
2 | İnovasyon Yönetimi (Temel Yönler, İnovasyon Taksonomisi, Modeller) |
3 | Bir İnovasyon Hikayesi: Bauhaus |
4 | İnovasyon Yönetimi (Strateji ve Süreç) |
5 | İnovasyon Yönetimi (Tasarım ve Kültür, Tasarım Düşüncesi) |
6 | İnovasyon Yönetimi Konusunda Uzman Sunumu |
7 | İnovasyon Yönetimi / (Araçlar, yani QFD, TRIZ ve Ölçüm) |
8 | Değer Yaratma (Sanat ve Bilim) ve Endüstriyel Değer Zincirleri |
9 | Firmalarda Değer Yaratma ve İnovasyonu Yönetme |
10 | Değer Yaratımı ve Endüstriyel Değer Zincirlerinde Performans Değerlendirmesi |
11 | Networking şirketi, Dijital Dönüşüm çağında iç ve dış işbirliği, işbirliği, ortak üretim ve arz-talep zincirlerine ilişkin görüşler |
12 | Dijital Dönüşüm/ Dijital İş Modelleri Konusunda Uzman Sunumu |
13 | Stratejik ittifaklar İnovasyon ağları |
14 | Grup sunumu |
|
Kaynaklar: |
Trott, P. (2017). Innovation Management and New Product Development (6th ed.). Pearson. ISBN: 978-1-291-33423-7
Mootee, I. (2013). Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can’t Teach You at Business or Design School. Wiley. ISBN: 978-1-118-62012-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Martel, A., & Klibi, W. (2016). Designing Value-Creating Supply Chain Networks. Springer. ISBN: 978-3-319-28144-5
Ditillo, A., & Caglio, A. (2008). Controlling Collaboration between Firms: How to Build and Maintain Successful Relationships with External Partners. Elsevier / CIMA Publishing. ISBN: 978-0-7506-8131-4 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders. Ev ödevleri bireysel olarak gönderilir. Dönem projesi ekip çalışması olarak yürütülmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %5 |
Sınıf Katılımı | 1 | %5 |
Derse Devamsızlık | 1 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |