PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
OyunlaştırmaCENG 53123 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1.
2.
3.
4.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu lisansüstü ders, oyun mekanikleri ile gerçek dünya uygulamalarının güçlü kesişimini incelemektedir. Oyunlaştırma—oyun unsurlarının oyun-dışı bağlamlarda stratejik olarak uygulanması—bilişim teknolojisinde sektörler genelinde kullanıcı etkileşimini devrimleştiren dönüştürücü bir yaklaşımı temsil etmektedir. Öğrenciler, oyunları doğal olarak çekici kılan psikolojik prensipleri kavrayacak ve bu dinamikleri geleneksel olarak ilham vermeyen ortamlara uygulamayı öğreneceklerdir. Basit puan sistemleri ve lider tablolarının ötesinde, anlamlı deneyimler yaratan ve sürdürülebilir motivasyon sağlayan sofistike oyunlaştırma çerçeveleri geliştireceksiniz. Vaka çalışmaları, uygulamalı projeler ve teorik analizler aracılığıyla, kuruluşların üretkenliği artırmak, öğrenme sonuçlarını geliştirmek, müşteri sadakatini artırmak ve davranış değişikliğini teşvik etmek için süreçleri nasıl başarıyla oyunlaştırdıklarını keşfedeceksiniz. İnsan davranışını etkileyen sistemleri tasarlamanın hem fırsatlarını hem de etik boyutlarını inceleyeceksiniz.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 
Kaynaklar:
[1] K. Werbach and D. Hunter, For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business, Philadelphia, PA: Wharton School Press, 2012. [2] G. Zichermann and C. Cunningham, Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, Sebastopol, CA: O'Reilly Media, 2011.
 
Diğer Kaynaklar:
[1] J. McGonigal, Reality Is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World, New York, NY: Penguin Press, 2011.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, anlatımlar (dersler) yoluyla yürütülecektir. Öğrencilerin ders konularını daha ayrıntılı incelemelerini teşvik etmek amacıyla bir dizi ödev verilecektir. Öğrencilerin uzun süreli bir öğrenme topluluğu içinde bir grup olarak çalışmaları beklenecektir. Takımlar, dönem sonunda projelerini seminer formatında sunacaklardır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi1%40
Proje1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)14,004,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)135,0035,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)150,0050,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00