PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Felsefe Üzerine DüşünmekIAGR 534593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Felsefi Kavramları Anlamak
2. Mimari İdeolojileri Analiz Etmek
3. Mimari Eserlerin Eleştirel Analizini yapabilmek
4. Disiplinlerarası Diyaloğun Teşvik Edilmesi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, felsefe ve mimarlık teorisi arasındaki kesişimin kapsamlı bir incelemesini sunmaktadır. Bir dizi tematik tartışma, felsefi araştırma ve önde gelen mimar ve düşünürlerin vaka çalışmaları aracılığıyla öğrenciler, felsefi kavramların mimari ilkeleri, tasarım metodolojilerini ve yapılı çevreleri nasıl şekillendirdiğine dair derin bir anlayış geliştireceklerdir. öğrencilere felsefe ve mimarlık pratiği arasındaki zengin etkileşimi keşfetmeleri için fırsat sunar. Öğrenciler, mimari teori ve tasarımın felsefi temellerini eleştirel bir şekilde inceleyerek, yapılı çevrenin etik, estetik ve varoluşsal boyutlarına ilişkin incelikli bir anlayış geliştirecek, onları karmaşık zorlukların üstesinden gelmeye ve meslek alanına anlamlı katkıda bulunmaya hazırlayacaklardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mimarlık Kuramına Giriş ve Felsefi Temeller
2Mekan ve Yer Felsefesi
3Mimarlıkta etik
4Estetik ve Mimari İfade
5Mimarlık ve Teknoloji
6varoluşçuluk ve Tasarım Felsefesi
7Mimarlıkta Göstergebilim
8Tasarım Psikolojisi ve Çevre Algısı
9Politika ve Yapılı Çevre
10Mimarlıkta Fenomenoloji
11Mimari Eleştiri ve Teori
12Bellek, Kimlik ve Mimarlık
13 Teoriyi Tasarım Pratiğine Bütünleştirmek (Bölüm 1: Kavramsallaştırma ve Fikir Oluşturma)
14Teorinin Tasarım Pratiğine Entegre Edilmesi (Bölüm 2: Tasarım Geliştirme ve İyileştirme)
 
Kaynaklar:
• Loos, Adolf. "Ornament and Crime." • Schopenhauer, Arthur. "The World as Will and Representation." • Ruskin, John. "The Seven Lamps of Architecture" and "The Stones of Venice." • Langer, Susanne. "Feeling and Form" and "Mind: An Essay on Human Feeling." • Zumthor, Peter. Atmospheres: Architectural Environments. Surrounding Objects. Birkhäuser Architecture, 2006. • Gehry, Frank. Selected writings or monographs on his work. • Calatrava, Santiago. Selected writings or monographs on his work. • Piano, Renzo. Selected writings or monographs on his work.
 
Diğer Kaynaklar:
• "The Republic" and "Politics" by Plato and Aristotle • "Critique of Judgment" by Immanuel Kant • "Building Dwelling Thinking" by Martin Heidegger • "Ten Books on Architecture" by Vitruvius • "Towards a New Architecture" by Le Corbusier • "The Poetics of Space" by Gaston Bachelard • "Phenomenology of Perception" by Maurice Merleau-Ponty • "Getting Back into Place" by Edward Casey • "Tadao Ando: Conversations with Students" by Tadao Ando • "Questions of Perception: Phenomenology of Architecture" by Steven Holl • "Zaha Hadid: Form in Motion" by Patrik Schumacher
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim Yöntemleri 1. Anlatım-Sunuş 2. Tartışma-Buluş Öğretim Teknikleri: 1. Gösterim 2. Soru - Cevap 3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final sınavı1%50
Ödev3%30
Ara sınav1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor