PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çevre ve İnsanIAGR 530593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler
2. Belirli kriterler doğrultusunda insan - yapı ilişkilerini analiz ederler
3. Araştırma konuları ile ilgili kapsamlı döküman hazırlayabilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

“Çevre ve İnsan” dersi insanların çevreleriyle kurdukları ilişki kapsamında yapılı ve doğal çevrenin insanların psikolojilerini ve dolayısıyla davranışlarını nasıl etkilediği konusundaki kuram ve araştırmaları incelemek ve bu bağlamda insanların eylemlerinin çevre üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik bir derstir. Dersin amacı davranışlarımızın çevre üzerindeki etkileri üzerine ışık tutarak çevresel yaklaşımlar ile sürdürülebilirlik gibi konuları tartışmaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mekan, insan ve çevresel psikoloji: Çevresel Psikoloji teorilerine giriş
2Algı
3Biliş
4Kişilik
5Çevresel yaklaşımlar, değerlendirme ve değer biçme
6Mahremiyet
7Kişisel Alan
8Alansallık
9Kalabalık ve yoğunluk
10Alestezi, Kinestezi & Sinestezi
11Biyofilya
12Dönem projesi için konu önerisi / sunum
13Tartışmalar
14Final Tartışmaları
 
Kaynaklar:
Environmental Psychology: Principles and Practice. Gifford, R. (2013). AN EXPANSION OF ROGER BARKER''S BEHAVIOR SETTING SURVEY FOR AN ETHNO-ECOLOGICAL APPROACH TO PERSON–ENVIRONMENT INTERACTIONS. Journal of Environmental Psychology. Volume 16, Issue 4, December 1996, Pages 319-333 Environmental Psychology for Design. Kopec, D. (2012).“Do You See What I See? The shopping experiences of people with visual impairment”. Interdisciplinary Journal of Signage and Wayfinding Vol. 5 No. 1 (2021): Signage Perceptions, Experiences, and Aesthetic Judgements. Florek, Magdalena (2011). "No place like home: Perspectives on place attachment and impacts on city management. Proshansky, Harold M.; Fabian, Abbe K.; Kaminoff, Robert (1983). "Place-identity: Physical world socialization of the self". Journal of Environmental Psychology. 3 (1): 57–83.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıfta yüzyüz tartışmalar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi1%40
Sözlü Sunum1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor