PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mimarlıkta AnlamIAGR 515593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilişsel tasarım sürecini ve algısını keşfedin.
2. Tasarımın anlamını değer, estetik, kullanım olarak anlayın.
3. Tasarımda kültürün gerekliliklerini göstergebilim, yer duygusu ve deha mekânları olarak tanımlayabilme.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere, çok disiplinli ve disiplinler arası araştırma yaklaşımları da dahil olmak üzere tasarım ve göstergebilim hakkında gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Tasarımın anlamını kavramak dersin temel amacı olup, öğrencilerin tasarım değerini ve kalitesini iletişim ve göstergebilim açısından çözme ve anlama becerilerini geliştirmektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İç Mimarlıkta Anlam'a Giriş
2Yaratıcılık
3İç mekanlarda Kültürel etkiler
4iç mimarlıkta Değer ve Etik
5İç mimarlıkrta Estetiık
6İşlevsellik ve Pratiklik
7İç Mimarlıkta Göstergebilim ve Sembolizm
8Tasarımın Psikolojik Yönleri
9Deneyimsel Tasarım
10Yeniden Kullanıma Uyumluluk ve Tarihi Koruma
11İşbirliği ve Disiplinlerarası Tasarım
12Tasarım Teorisi ve Eleştirisi
13 İç Mekanda Teknolojik Yenilikler
14İç Mimarlıkta Gelecek Trendler
 
Kaynaklar:
Neil Leach, Rethinking Architecture, Routhledge, 1997 Leland M. Roth, Amanda C. Roth Clark , Understanding Architecture_Its Elements, History, and Meaning, Westview Press, 2013 Donald Preziosi - Architecture, Language, and Meaning_ The Origins of the Built World and Its Semiotic Organization , De Gruyter Mouton ,1979 "The Semiotics of Space" by Anne Wagner
 
Diğer Kaynaklar:
Tony Malim , Cognitive Processes_ Attention, Perception, Memory, Thinking and Language , Macmillan Education UK ,1994 Solso, Robert L. ,Cognitive Psychology , Pearson , 2013 "The Poetics of Space" by Gaston Bachelard "The Language of Things: Understanding the World of Desirable Objects" by Deyan Sudjic "The Aesthetics of Architecture" by Roger Scruton "The Design of Everyday Things" by Don Norman "The Architecture of Happiness" by Alain de Botton "Design as Art" by Bruno Munari "Sensory Design" by Joy Monice Malnar and Frank Vodvarka
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim Yöntemleri 1. Anlatım-Sunuş 2. Tartışma-Buluş Öğretim Teknikleri: 1. Gösterim 2. Soru - Cevap 3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum7%35
Dönem Ödevi1%65
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor