Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarımda Yaratıcı İmajlar | IAGR 510 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kitaplar üzerinden mimari söylemin gelişimini ve dönüşümünü incelemek |
2. Kitapları analiz ederek araştırma konusunu irdeleme yöntemlerini çıkarabilmek |
3. Araştırma yazısı yazmayı deneyimlemek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bazı temalar, tüm kültürler tarafından mekan ve zamana yönelmek için anılır. Bu temalar, mimarlık görüntülerini, mekansal organizasyon modellerini veya iç, dış, konut, ticari, endüstriyel veya toplumsal mekan oluşturma sanatının unsurlarını oluşturur; bu ders, IAUS'un 1995 yılından günümüze kadar yazdığı ufuk açıcı mimari metinlerden oluşan "Yazma Mimarisi" serisini okuyarak ve inceleyerek analiz eder. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenci çalışmasının herhangi bir bölümünün jeneratif bir AI aracı/LLM kullanılarak kopyalanmasına, literatür incelemesinin oluşturulmasına izin verilmez, çünkü bu dersin değerlendirme kriterlerine göre, öğrenci(ler) çalışmalarının öğrenciye özgü olması gerekmektedir ve çalışmanın doğruluğu, bütünlüğü ve geçerliliği öğrencinin sorumluluğudur. Ancak, standart akademik uygulama doğrultusunda, bu ders, AI araçları veya büyük ölçekli jeneratif modeller tarafından oluşturulan görseller hariç olmak üzere, akademik eleştiri ve tartışmanın bir parçası olarak açıklayıcı amaçlar için jeneratif AI örneklerinin kullanılmasına izin verir; bu örnekler, eğitmene sunulan herhangi bir metinde uygun şekilde işaretlenmeli ve biçimlendirme gereksinimlerine uygun şekilde tam olarak atıfta bulunulmalı ve referans gösterilmelidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Deleuzyen "FOLD" |
3 | Metafor olarak Mimarlık |
4 | Ateş ve Bina: Bir Mimari Metafor olarak Enerji |
5 | Kültürel bellekin ekranı olarak mimarlık ve sanat |
6 | Geç Avangardları Okumak |
7 | Özet teslimi ve öğrenci sunumları |
8 | Mutlak Mimarlık |
9 | Dijital Mimarlık: Algoritmalar ve Parametreler |
10 | Anti-perspektifin tarihi |
11 | Kamusal /Özel Alanlar: Sınır ve köprü olan artık alanlar |
12 | Vidler'in "Çarpık Mekanları" |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Bernard Cache - Earth Moves The Furnishing of Territories (Writing Architecture)-The MIT Press (1995)
Kojin Karatani, Sabu Kohso - Architecture as Metaphor Language, Number, Money (Writing Architecture)- The MIT Press (1995)
Luis Fernandez-Galiano, Gina Cariao - Fire and Memory On Architecture and Energy (Writing Architecture) - The MIT Press (2000)
Giuliana Bruno - Public Intimacy Architecture and the Visual Arts (Writing Architecture) - The MIT Press (2007)
K. Michael Hays - Architectures Desire: Reading the Late Avant-Garde (Writing Architecture) - The MIT Press (2009)
Pier Vittorio Aureli - The Possibility of an Absolute Architecture (Writing Architecture) - The MIT Press (2011)
Mario Carpo - The Alphabet and the Algorithm (Writing Architecture) - The MIT Press (2011)
Massimo Scolari, James S. Ackerman, Jenny Condie Palandri - Oblique Drawing. A History of Anti-Perspective (Writing Architecture) - MIT Press (2012)
Georges Teyssot - A Topology of Everyday Constellations (Writing Architecture) - The MIT Press (2013)
Mario Carpo - The Second Digital Turn: Design Beyond Intelligence (Writing Architecture) - The MIT Press (2017)
Anthony Vidler - Warped Space Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture (Writing Architecture) - The MIT Press (2000) |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin her hafta gerekli materyali okumaları ve sunum yapmaları gerekmektedir. Son değerlendirme için ilgili konularda bir araştırma makalesi yazmaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %40 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 12 | %40 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 4 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 4 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 4 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 4 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 4 |