PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yönlendirilmiş ÇalışmalarIAGR 5073 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler
2. Belirli kriterler doğrultusunda yapıları analiz ederler
3. Kapsamlı döküman hazırlayabilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

IAGR 507 dersi öğrencilerin tez konularına yönelik araştırmalarında kendilerine yardımcı olabilecek bilimsel kaynaklara erişimlerinin sağlandığı, bulgularını sınıf içinde tartıştıkları ve tez çalışmalarını bu doğrultuda geliştirdikleri bir derstir. Çalışmayı planladıkları alanda daha önce yapılmış araştımaları, bulguları ve açıkları inceleyerek literatüre nasıl katkıda bulunabileceklerini kararlaştırırlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş ve Ders Tanımı
2Araştırma yöntemleri ve çalışma alanlarına özel teknikler
3Öğrenci konu önerileri ve tartışma
4Revize edilmiş başlıkların tartışılması
5İlk çalışma sunumları
6Ara Değerlendirme: Sunumlar
7Sınıf içi tartışmalar
8Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
9Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
10Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
11Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
12Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
13Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler
14Teslim öncesi son kritikler
 
Kaynaklar:
APA Style and Grammar Guidelines Research Methods in Social Sciences
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders yüzyüze sınıf içinde konu aktarımı ve tartışma şekilinde yürütülür.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum1%40
Dönem Ödevi1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme.4
2Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme.4
3Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme.4
4İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme.3
5İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme.3
6İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme.2
7En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.2