PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarımda Karar SüreciIAGR 504523 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Karar verme süreçlerinin teorik temellerini anlamak
2. Tasarım kararlarını etkileyen bilişsel önyargıları ve buluşsal yöntemleri belirlemak
3. Tasarım bağlamlarında etkili karar vermeye yönelik stratejiler geliştirmek
4. Tasarım kararlarını bilgilendirmek için farklı disiplinlerden gelen bilgileri sentezlemek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, teorik temelleri, bilişsel önyargıları, etik hususları ve pratik uygulamaları kapsayan tasarımdaki karar süreçlerine kapsamlı bir genel bakış sağlar. Ayrıca tasarım bağlamında karar verme süreçlerinin teorik temellerini araştırır. Öğrenciler çeşitli karar verme modellerini, bilişsel önyargıları ve tasarım seçimlerini etkileyen faktörleri inceleyeceklerdir. Kararların tasarım sonuçlarını nasıl şekillendirdiğini anlamak için vaka çalışmalarının eleştirel analizi ve tartışılmasına vurgu yapılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tasarımda Karar Sürecine Giriş
2Karar Vermenin Teorik Temelleri
3Tasarıma Karar Vermede Bilişsel ve Önyargılar
4Tasarımda Buluşsal Yöntemler ve Önyargılar
5Karmaşık Tasarım Ortamlarında Analitik Hiyerarşi Süreci
6Tasarım Kararlarında Duygu ve Etkisi
7Tasarım Ekiplerinde Grup Karar Verme
8Tasarıma Karar Vermede Etik Hususlar
9Tasarıma Karar Vermede Kültürel Etkiler
10Sürdürülebilirlik ve Tasarıma Karar Verme
11Tasarım için Karar Destek Sistemleri
12Tasarım Karar Vermede Gelecekteki Eğilimler
13Yenilik ve Yaratıcılıkta Karar Verme
14Sentez ve Yansıma
 
Kaynaklar:
"Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value" by Thomas Lockwood "Designing for Emotion" by Aarron Walter
 
Diğer Kaynaklar:
Simon, H. A. (1969). The Sciences of the Artificial. MIT Press. Buchanan, R. (1992). Wicked Problems in Design Thinking. Design Issues, 8(2), 5-21. Cross, N. (2006). Designerly ways of knowing. Springer.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim Yöntemleri 1. Anlatım-Sunuş 2. Tartışma-Buluş Öğretim Teknikleri: 1. Gösterim 2. Soru - Cevap 3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final sınavı1%50
Ödev5%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor