PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarım Stüdyosu IIAGR 501513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler
2. Belirli kriterler doğrultusunda yapıları analiz ederler
3. Kapsamlı döküman hazırlayabilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Müzeler sanat eserlerine ev sahipliği yapan ve bu eserleri sergiler aracılığı ile topluma sunan kurumlardır. Aynı zamanda, belirli konulardaki orijinal malzemeyi araştırmacılara ve ilgili kişlere sağlayarak kollektif bilgi merkezi olarak da hizmet verirler. Dolayısıyla müze tasarımı bir dizi özel şartnamenin değerlendirilmesini gerektiren hususi bir görevdir. Başarı bir araştırma ve rekreasyon merkezinin kurumsal gereksinimlerinin karşılanmasına bağlıdır. Deneyimsel bir müzenin misyonu çağdaş sanat eserlerini çeşitli ortamlarda sergilemek ve her yaştan kullanıcının sanatsal bilgisinin geliştirilmesi ve artırılmasına katkıda bulunacak tesisler, programlar ve eylemler sağlamaktır. Bu gibi müzelerin hedefi önemli sanat eserlerini koleksiyonuna katmak ve sergilemek ve çağdaş sanat ve yakın alanlarda özgün ve kollektif bilginin birinci elden dağıtıcısı olmaktır. Aynı zamanda, çeşitli etkinliklerle fırsatlar yaratarak önokul da dahil olmak üzere okul çağındaki gençlerin güvenli ve zarif bir ortamda sanata ilgi duymalarını sağlayarak çağdaş sanat eserlerinin popülaritesini artıran bir aracı görevi üstlenir. Dolayısıyla bir müzede organize edilen eylemler hem eğitsel ve araştırmaya yönelik hem de eğlence ve dinlence amaçlı tasarlanmalıdır. Katılıma açık şekilde tasarlanan mekan ve işlevler kütüphane, arşivler, çalıştaylar, konferans salonları, çalışma/okuma alanları, ve kafe ile müze hediyelik eşya dükkanı, vs. rekreasyonel fonksiyonları barındırabilir. COVİD - 19 sırasında dünya çapında tüm müzeler kapanmıştır. Bu da bu kurumların çok hızlı bir şekide uzaktan çalışmayı, güncel ve görünür kalmayı öğrenmeleri gerektiği anlamına gelmiştir. Halihazırda kültür ve müzelerin toplum hayatındaki rolü hızlı bir değişimden geçmektedir. Dijital içerik evlerinde hapsolmuş izleyicler için hayati rol oynamaktadır. Azaltılmış ziyaretçi sayıları, sosyal mesafeyi koruma, personel ve toplum güvenliğinin korunmasının getirdiği mücadele kültürün tecrübe edilişinde radikal değişiklikler anlamına gelmektedir. Bu öngörülemez zamanlar her seviyede hızlı karar vermeyi gerektirmiştir. (https://en.unesco.org/ courier/2020-3/reimagining-museums-future). UNESCO, COVİD-19 karşısında dünya çapındaki müzeler için yeni bir rapor sunmuştur. Bu rapor, COVİD-19'un müzecilik alanındaki ilk etkilerini değerlendirmişve müzelere dair başlıca trendleri, kriz karşısındaki tepkilerini, dayanıklılıklarını, ve kültüre erişim mücadelelerini paylaşmıştır (https://en.unesco.org/news/launch-unesco-report-museums-around-world-face-covid-19). Bu derste, COVİD-19 bağlamında gelişim, büyüme ve refah yolunda ilerleyebilmek ve toplumsal ihtiyaçları karşılayabilmek için öğrencilerin Ankara'daki bir çağdaş sanatlar müzesi için COVİD-19'un tıbbi, sosyali politik, eğitsel, vs. dünya çapında, toplumlar üzerindeki etkilerini aktaran kapsamlı bir araştırma sonucunda bir program oluşturmaları ve geliştirmeleri beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Projenin tanımlanması ve öğrencilere araştırma konularının verilmesi
2Tartışma: ÇSM ile çevre ilişkisi, teması, tesisler ve eylemler
3Teslim: Misyon bildirisi, ÇSM taslak çerçevesi, ÇSM için logo çalışması
4Teslim: Çağdaş Sanatlar müzeleri ile ilgili araştırma, güncel mekan örnekleri
5Teslim: Müzelerde renk ve aydınlatma
6Teslim: Müzelerde malzeme seçimi
7Teslim: Müzelerde havalandırma
8Teslim: Müzelerde yangın güvenliği
9Tartışma: Tesisler, hizmetler, eylemler, sergiler, vs.
10DÖNEM ARA SINAVI
11Tartışma ve eleştiriler
12Tartışma ve eleştiriler
13Tartışma ve eleştiriler
14Final eleştiriler
 
Kaynaklar:
J. Pedro Lorente - The Museums of Contemporary Art: Notion and Development - Routledge - 978-1409405863 Antonello Marotta - Contemporary Museums - Skira Chris van Uffelen - Contemporary Museums - Braun Publishing Georgia Lindsay - Contemporary Museum Architecture and Design Theory and Practice of Place - Routledge
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüzyüze ders anlatımı, öğrenci sunumları ve ardından sınıfta tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%50
Sınıf Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor