PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeminerELL 590520 + 007,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma yapmayı ve metinler, kuramlar ve kavramlara hakimiyetlerini gösteren sağlam, profesyonel bir akademik deneme yazabileceklerdir.
2. Çalışmalarını hem yazılı hemde sözlü olarak eleştirel, akademik bir kitleye sunabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Tezli programı tercih eden öğrenciler için bu ders tez çalışmalarına (ELL 591 ve ELL 599) başlamadan önce almaları gereken son derstir. Her öğrenciye dersin süresi boyunca bir seminer danışmanı atanır ve öğrencinin (1) Bir/birkaç metni özgün savlarla inceleyen, tartışmada kullandığı eleştiri kuramlarını açıkça anladığını gösteren, ayrıntılı araştırılmış ve bütün kaynakları belirtilmiş, belli bir yazım formatı kullanılarak alıntılanmış 15-20 sayfalık eleştirel bir makale yazması, (2) danışmanıyla dönem boyunca düzenli olarak görüşmesi ve makalenin taslaklarını geri bildirim için teslim etmesi, (3) dönemin sonuna doğru makaleyi bütün bölüm elemanlarına belirlenmiş sunum tarihinden 2 hafta önce teslim etmesi; (4) bölüm elemanlarına ve öğrencilerine makalenin 15-20 dakikalık sözlü bir sunumunu yapması (görsel bir sunum hazırlandıysa metinler, alıntılar ve görselleri de içeren tüm kaynakların belirtilmesi ve her slayt için alıntılanması gerekir), sorular ve eleştirilere cevap vermesi gerekir. Yüksek Lisans programı kuramsal çalışma ve metin incelemesine (tarih, tür, yazarlık ve okuma stratejileri, anlam, ve edebiyat konularındaki kavram ve ideolojileri tartışmak ve yeniden çerçevesini oluşturmak da dâhil) odaklandığı için makalenin ve sunumun bu eğilimi yansıtması ve öğrenciden ortaya koyduğu tartışma çerçevesinin geçerliliğini ve varsayımlarını sorgulaması beklenir. Bu yüzden, genel tarihsel dönem incelemeleri, biyografik özetler, basit metin özetleri, tema, karakter ve sembolizm gibi basmakalıp incelemelere dayalı makale ve sunumlar değerlendirilmeye alınmayacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve konu seçimi
2Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
3Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
4Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi; makale taslağı teslimi
5Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
6Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
7Ana metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi; makale taslağı teslimi
8Eleştirel ve teorik metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
9Eleştirel ve teorik metinlerin ders hocası rehberliğinde okunması ve analizi
10Makale nihai teslimi; gözden geçirme, eleştiri
11Gözden geçirme, eleştiri
12Sunum hazırlama; gözden geçirme, eleştiri; son makalenin bölüme teslimi
13Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı
14Gözden geçirme, eleştiri; sunum hazırlığı
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Eğitimci yönlendirmesi eşliğinde okuma, araştırma, ve yazma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor