PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Edebiyat ve SinemaELL 531593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uyarlama çalışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Edebiyat ve filmle alakalı olarak kuramsal mevzular hakkında tartışabilirler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Edebi metinler ve sinemadaki temsil biçimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesini içeren bu ders, her iki alandaki kavram ve kuramlara odaklanmaktadır. Bu nedenle, bu ders, bir yandan, epik, roman, tiyatro oyunu ya da şiir gibi çeşitli edebi türleri ve bunların uyarlamalarını içermekte; diğer yandan, belirli bir türün uyarlama sürecini ya da tek bir yazarın metinlerinin çeşitli uyarlamalarını) ele almaktadır. Dersin amacı, geleneksel uyarlama çalışmalarındaki metne sadakat tartışmalarının ilerisine gitmek olduğu için, dersin esas ele alacağı konular şunlar olabilir: iki alan arasındaki farklılıkları olduğu kadar benzerlikleri, görsel ve sözlü temsildeki estetik ve yapısal benzerlikler, farklılıklar ve karşıtlıkları dikkate alarak anlamak ve değerlendirmek; çerçeveleme ve yayına hazırlama; biçem, tür, ve konu; anlatım biçimleri ve teknikleri; zamansal ve uzamsal yapısal yapılar; gönderme ve benimsetme; ve sinemadan digital medyaya kadar uzanan farklı bağlamlardaki alımlama ve dolaşım. Bu nedenle, dersin malzemesi, klasik oyunlardan çağdaş popüler kurmacaya kadar uzanan edebi metinleri, deneysel filmden son yapılan çalışmalara kadar çeşitli türlerdeki senaryoları kapsayabilir, hatta eleştirel makalelerden kuramsal yazılara, sosyal, politik, bilimsel ve edebi kuram alanlarındaki çağdaş tartışma konularını içerebilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Uyarlamaların analizi ve tartışılması
7Uyarlamaların analizi ve tartışılması
8Kuramsal metinlerin tartışılması
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Filmlerin analizi ve tartışılması
13Filmlerin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Timothy Corrigan Film and Literature: An Introduction and Reader Linda Costanzo Cahir Literature into Film: Theory and Practical Approaches Stephanie Harrison Adaptations: from Short Story to Big Screen Linda Hutcheon A Theory of Adaptation Thomas Leitch Film Adaptation and Its Discontent
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%50
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor