PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Makro İktisatECON 503523 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Belirsizliğin olmadıpı dinamik optimizasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2. Genel denge modellerinde dinamik analiz tekniklerini öğreneceklerdir.
3. Makroekonomide kullanılan temel modellerin varsayımlarını ve yapılarını açıklayabileceklerdir.
4. Öğretilen temel makroeknomik modelleri değişik analizlerde kullanmayı öğreneceklerdir.
5. Makroekonomide karşılaşılan problemleri yorumlamak ve analiz edebilmek için öğretilen temel modelleri uygulamayı öğreneceklerdir.
6. Makroekonomide en yeni ve en ileri araştırma literatürünü takip edebileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders iktisat alanındaki tüm yüksek lisans öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu modern makroekonomik analiz tekniklerine giriş niteliğindedir. Dersin ilk bölümünde makroekomik modeller statik bir çerçevede işlenecektir. İkinci bölümde ise değişik büyüme modelleri kullanılarak uzun dönem büyüme teorileri incelenecektir. İktisadi dalgalanmalar, iş döngüleri ve enflasyonist baskıların ekonomik büyümeye etkisi ve alternatif büyüme stratejileri ile para ve maliye politikalarının etkin kullanımının koşulları teknik analizlerle öğretilecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Klasik Model; Sargent 1. Bölüm
2Klasik Model; Sargent 1. Bölüm
3Keynesyen Model; Sargent 2. Bölüm
4Keynesyen Model; Sargent 2. Bölüm
5Real Bills Doktrini; Sargent 4. bölüm
6Inside and Outside Money & Unions and Real Wages; Sargent 4. bölüm
7Growth Empirics
8Dışsal Büyüme Modelleri – Slow-Swan Modeli; DR 1. Bölüm; BSM 1. Bölüm; BF 2.1-2.2
9Dışsal Büyüme Modelleri – Tüketici Optimizasyonu içerem Modeller (Ramsey-Cass-Koopmans); DR 2-A
10Dışsal Büyüme Modelleri - Tüketici Optimizasyonu içerem Modeller (Ramsey-Cass-Koopmans); BSM 2. ve 3. Bölümler
11Dışsal Büyüme Modelleri - Örtüşen Nesiller Modelleri; DR 2-B; BF 3. bölüm; McCandless and Wallace 1. ve 2. Bölümler ; Sargent 7.1
12İçsel Büyüme Modelleri; DR 3. bölüm
13İçsel Büyüme Modelleri; BSM 4. ve 5. Bölümler
14Reel İktisadi Dalgalanmalar Teorisi; DR 4. Bölüm
 
Kaynaklar:
1. Sargent, Thomas J. (TSJ) (1987), Macroeconomic Theory 2nd Edition, Academic Press. 2. Romer, D. (DR) (2001), Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill. 3. Barro, R.J. and Sala-i-Martin (BSM) (2004), Economic Growth, MIT Press.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Blanchard, O.J.and Fischer S.(BF) (1989), Lectures on Macroeconomics, MIT Press . 2. Sargent, Thomas J. (1987), Dynamic Macroeconomic Theory, Harvard University Press. 3. McCandless, G.T.Jr. and N. Wallace (1991), Introduction to Dynamic Macroeconomic Theory: An Overlapping Generations approach, Harvard University Press .
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%20
Ara sınav1%35
Final sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor