PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Stratejik Planlama ve YönetimMAN 524523 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Stratejik yönetim sürecini tanımlayabilme
2. Vizyon ve misyon bildirimlerinin geliştirilme sürecini tartışabilme
3. Yıllık amaçları açıklayabilme
4. Stratejilerin oluşturulmasında iç ve dış değerlendirmelerin amaç ve kapsamlarını tanımlayabilme
5. İşletmelerin iç ve dış çevrelerini analiz edebilme
6. Farklı stratejileri tanımlayabilme ve bu stratejiler ile ilgili örnek verebilme
7. Porter’ın beş jenerik stratejilerini belirleyebilme ve müzakere edebilme
8. Stratejileri gerçekleştirilebilmek için temel araçları karşılaştırabilme
9. Stratejileri kolaylaştıran taktikleri açıklayabilme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerMAN 503, MAN 511, MAN 513, MAN 515
 
Dersin Tanımı:

Stratejik kararlar, bir işletmenin uzun süreli rekabetçi konumunu ve gelecekteki yönünü belirler. Stratejik karar verme her büyüklük ve türdeki işletmelerde meydana geldiğinden, öğrencilerin bu süreci öğrenmesi önemlidir. Bu ders, öğrencilerin bir işletmeyi yönetebilmek için gerekli olan yetenekler ile donanımlarının sağlanması doğrultusunda, belirli bir işlevsel seviyeden ziyade kurumsal seviyede stratejik yönetim kavramları ile süreçlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu dersin tamamlanması ile, öğrenciler farklı işletmelerde stratejik yönetim faaliyetleri için değerli katkılar sunabilmelerine imkan veren temel kavramları, süreçleri, düşünceleri ve araçları anlayacaklardır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Stratejik Yönetimin Kapsamı
2İşletmenin Vizyonu ve Misyonu
3Amaçlar ve Stratejiler
4İşletmenin Dış (Makro/Genel) Çevresi
5İşletmenin Dış (Sektör) Çevresi
6İşletmenin Dış Çevresinin Değerlendirilmesi
7İşletmenin İç Çevresi
8İşletmenin İç Çevresinin Değerlendirilmesi
9Eylem olarak Stratejiler – Strateji Türleri
10Strateji ve Rekabet Avantajı – Jenerik Stratejiler
11Stratejilerin Gerçekleştirilmesi için Araçlar
12Stratejilerin Analizi ve Seçimi
13Bir Örnek Olay Analizinin Hazırlanması ve Sunumu
 
Kaynaklar:
Fred David and Forest David (2017). Strategic Management: Concepts and Cases, Pearson (ISBN 978-0-13-416784-8)
 
Diğer Kaynaklar:
John Gamble, Arthur Thompson, Margaret Peteraf (2017). Essentials of Strategic Management: The Quest for Competitive Advantage, McGrawHill (ISBN 978-1-25-954698-3)
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Anlatımı, Örnek Olay Analizi, Derse Katılım ve Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Durum Analizi1%30
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor