PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama YönetimiMAN 511593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı stratejiler ve taktikler ile pazarlama problemlerini ve fırsatlarını ifade etmeyi,
2. Tahmin edilen satış hacmi, bütçe harcamaları, kar düzeyi ve diğer pazarlama kriterleri ile pazarlama faaliyetlerini değerlendirebilmeyi,
3. Pazarlama hedefleri, pazarlama karması stratejileri, bütçe tahminleri ve diğer ilgili kriterler ile pazarlama planı geliştirmeyi,
4. Pazarlama bilgilerini sözlü, yazılı ve grafik formatlarda ikna edici ve doğru bir şekilde iletmeyi öğrenmiş olacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, hem pazarlama teorisini, hem de pratiğini incelemektedir. Ders kapsamında öğrenciye, stratejik pazarlama konularına dair temel kavramlar, teknikler ve çerçeveler tanıtılır. Dersimize pazarlamanın 5 C'sinin (Tüketiciler, Şirket, Rakipler, İşbirliği Yapanlar ve İçerik) hedef pazar ve konumlandırma stratejilerinin seçimini ortaklaşa belirlediği "pazarlama stratejileri" ile başlıyoruz. Ardından, bir işletmenin pazarlama stratejilerini uygulamak için 4 P bileşenlerini seçtiği (Ürün, Yer, Promosyon ve Fiyat) "pazarlama taktikleri" ile devam ediyoruz.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlamanın Tanımı ve Toplumsal Değeri
2Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3Pazarlama Çevresi
4Hedef Pazar Stratejileri ve Konumlandırma
5Küresel Tüketici Pazarları
6Tüketici Satın Alma Davranışları
7Ara Sınav
8Pazarlama Bilgi Sistemi
9Ürün Hayat Seyri ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci
10Dağıtım Kanalları Yönetimi
11Bütünleşik Pazarlama İletişimi
12Tutundurma Karması Geliştirme
13Fiyatlandırma Yaklaşımları ve Stratejileri
14Araştırma Makalesi Analiz ve Sunumlar
 
Kaynaklar:
• Ders Kitabi: Philip Kotler and Kevin Keller, Marketing Management, 14th ed. ISBN-10: 0132102927, ISBN-13: 978-0132102926) • Makale İncelemeleri ve Sunumları • Konu slaytları
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Makale İncelemeleri, Anlatım, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Final sınavı1%40
Proje1%25
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor