Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ulusötesi Yönetim | MAN 435 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. “Küreselleşme” kavramını tanımlar |
2. Uluslararası iş bağlamını analiz eder |
3. Rekabetçi Avantaj kavramını ve içeriğini tanımlar |
4. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi sanayileri analiz eder |
5. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi stratejileri tanımlar. analiz eder |
6. Küresel stratejik ortaklık türlerini tanımlar |
7. Küresel anlamda yenilikçilik (inovasyon ) kavramını kavrar |
8. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi firmaların örgütsel yapılarını tanımlar |
9. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi firmalara ilişkin kürsel etik konuları hakkında bilgi sahibi olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temel olarak küreselleşme kavramı ve bu kavramın uluslararası bağlantılarına odaklanmıştır. Kültürler arası yönetim de bu dersin diğer bir boyutunu oluşturmaktadır. Derste ayrıca, uluslararası bağlamda strateji oluşturulması ve uygulanması da incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası bağlamı anlamak |
2 | Uluslararasılaşma nedenleri |
3 | Ürün döngüsü teorisi |
4 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi yaklaşımlar |
5 | Küresel bütünleşme ve Koordinasyon Güçleri |
6 | Yerel Farklılaşma ve Karşılık Verme Güçleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi sanayiler |
9 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi stratejiler |
10 | Dünya Çapındaki Rekabet Avantajı: Hedefler ve Anlamları |
11 | Ulus-ötesi Örgütler |
12 | Örgütsel Psikoloji oluşturmak |
13 | Dünya Çapında Yenilik: Yeni Rekabetçi Savaş Alanı |
14 | Merkezi, Yerel ve Ulus-ötesi Yenilik |
|
Kaynaklar: |
A. Bartlett, Paul W. Beamish (2011) Transnational Management, 7th edition McGraw Hil ISBN13: 978125925376-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
John Daniels, Lee Radebaugh and Daniel Sullivan (2009) International Business, 12th edition Pearson ISBN13: 9780136029656
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat teorik içerikli ders yapılır. Dersle ilgili ek kaynaklar dersin web sayfasında yayınlanır. Öğrencilerden bir makale incelenmesi ve bir örnek olay incelenmesi beklenir. Katılım ve devam etmek, ders için çok önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |