Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ulusötesi Yönetim | MAN 435 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. “Küreselleşme” kavramını tanımlar |
2. Uluslararası iş bağlamını analiz eder |
3. Rekabetçi Avantaj kavramını ve içeriğini tanımlar |
4. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi sanayileri analiz eder |
5. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi stratejileri tanımlar. analiz eder |
6. Küresel stratejik ortaklık türlerini tanımlar |
7. Küresel anlamda yenilikçilik (inovasyon ) kavramını kavrar |
8. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi firmaların örgütsel yapılarını tanımlar |
9. Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulus ötesi firmalara ilişkin kürsel etik konuları hakkında bilgi sahibi olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temel olarak küreselleşme kavramı ve bu kavramın uluslararası bağlantılarına odaklanmıştır. Kültürler arası yönetim de bu dersin diğer bir boyutunu oluşturmaktadır. Derste ayrıca, uluslararası bağlamda strateji oluşturulması ve uygulanması da incelenmektedir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Uluslararası bağlamı anlamak |
2 | Uluslararasılaşma nedenleri |
3 | Ürün döngüsü teorisi |
4 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi yaklaşımlar |
5 | Küresel bütünleşme ve Koordinasyon Güçleri |
6 | Yerel Farklılaşma ve Karşılık Verme Güçleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi sanayiler |
9 | Uluslararası, çok uluslu, küresel ve ulusötesi stratejiler |
10 | Dünya Çapındaki Rekabet Avantajı: Hedefler ve Anlamları |
11 | Ulus-ötesi Örgütler |
12 | Örgütsel Psikoloji oluşturmak |
13 | Dünya Çapında Yenilik: Yeni Rekabetçi Savaş Alanı |
14 | Merkezi, Yerel ve Ulus-ötesi Yenilik |
|
Kaynaklar: |
A. Bartlett, Paul W. Beamish (2011) Transnational Management, 7th edition McGraw Hil ISBN13: 978125925376-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
John Daniels, Lee Radebaugh and Daniel Sullivan (2009) International Business, 12th edition Pearson ISBN13: 9780136029656
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat teorik içerikli ders yapılır. Dersle ilgili ek kaynaklar dersin web sayfasında yayınlanır. Öğrencilerden bir makale incelenmesi ve bir örnek olay incelenmesi beklenir. Katılım ve devam etmek, ders için çok önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |