Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rhinoceros ile Modelleme | INAR 454 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. NURBS tabanlı üç-boyutlu modelleme tekniğinin öğrenilmesi |
2. Öğrencilerin sanal sunum becerilerinin geliştirilmesi |
3. Öğrencilerin, profesyonel hayatlarında kullanabilecekleri alternatif bir modelleme aracı ile deneyim sahibi olması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık, endüstriyel tasarım, iç tasarım, deniz tasarımı endüstrilerinde yaygın olarak kullanılan NURBS (serbest biçimli, tek biçimli olmayan rasyonel B-spline modelleme) tabanlı 3 boyutlu modelleme yazılımı Rhinoceros'u tanıtmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Rhino arayüzünü kullanarak; Rhino'ya komut vermenin üç yolu, 3D görünüm pencerelerini anlama ve değiştirme, görünüm alanı manipülasyonları, nesne seçimi |
2 | Rhino arayüzünü kullanarak; Katmanlarla çalışma, bir projede katman oluşturma ve yönetme, nesne türlerine giriş, NURBS Eğrileri, NURBS Yüzeyleri, Katı Objeler |
3 | Temel Eğriler; çizgiler, eğriler, daireler, elipsler, yaylar ve çokgenler çizmek için çizim komutları. Yakalamalar, Kısıtlamalar, Bölme-Kırpma ve Birleştirme eğrileri. Egzersiz. |
4 | Temel dönüşümler; seçme, ölçeklendirme, yansıtma, döndürme, taşıma, kopyalama. Egzersiz. |
5 | Eğri düzenleme araçları. Egzersiz. |
6 | Yüzey çizmek ve eğrileri kullanarak yüzey oluşturmak için temel komutlar. Egzersiz. |
7 | Yüzey oluşturma ve düzenleme. Egzersiz. |
8 | Gelişmiş eğriler ve yüzeyler. Egzersiz. |
9 | Katı nesneler oluşturma ve düzenleme. Egzersiz. |
10 | Nesnelerden eğriler oluşturma. Egzersiz. |
11 | Serbest biçimli 3 boyutlu yüzeyler. Egzersiz. |
12 | Gelişmiş dönüştürmeler. |
13 | Boyutlar ve 2B çizim düzeni. |
14 | Rhinoceros için V-ray ile görüntü oluşturma. Egzersiz. |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, haftalık 3 saat teorik ders içerir. Eğitmen, anlatım yöntemi ile ilgili haftanın ders konusunun amacına yönelik konu anlatımı yapar. Gösterip-yaptırma yöntemi ile ilgili programa ve konuya hakim olması sağlanır. Soru-cevap yöntemi ile elde edilmek istenen sonuca başka hangi yöntemler ile ulaşılabileceği tartışılır. Proje yöntemi ile öğrencinin ders saatleri dışında pratik yaparak bilgilerini pekiştirmesi sağlanır. Öğretim tekniği açısından bireysel öğretim tekniği uygulanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 6 | %30 |
Test | 3 | %30 |
Derse Devamsızlık | 14 | %10 |
Sınıf Katılımı | 10 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |