PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ekonomik Büyümeye GirişECON 4363 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel büyüme modelleri ve büyüme süreciyle ilgili temel ampirik düzenlilikler hakkında geniş bir bilgiye sahip olacaklardır.
2. Büyüme teorisinin kavramlarını ve analitik araçlarını ekonomik büyüme ile ilgili spesifik sorulara uygulayabileceklerdir.
3. Ekonometri bilgisini ekonomik büyüme bağlamında nicel analiz yapan makalelere uygulayabileceklerdir.
4. Ekonomistler arasında ekonomik büyüme bağlamındaki bazı önemli tartışmaları anlayabilecek ve yorumlayabileceklerdir.
5. Uluslararası bir organizasyonda ya da hükümet veya sivil toplum kuruluşlarında ekonomik büyüme üzerine çalışan eğitimli bir ekonomist olarak işlev görebilmek için gerekli eğitimi alacaklardır.
6. Penn Dünya Tabloları veya Dünya Bankası gibi kaynaklardan ekonomik büyüme verilerini toplayın ve analiz eder; yakınsama, büyüme muhasebesi veya kalkınma tuzaklarındaki kalıpları belirler.
7. Belirli ekonomik politikaların farklı ülke bağlamlarında potansiyel büyüme etkilerini analiz eder.
8. Farklı tarihsel politika tercihlerinin büyüme yörüngelerini nasıl etkileyebileceğini tartışır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı öğrencilere ekonomik büyümenin kaynaklarını analiz etmek ve tanımlamak için geliştirilen kavramsal araçlara sıkı bir giriş yapmaktır. Ekonomileri büyüten nedir? Bazı ülkeler neden bu kadar zengin ve diğerleri çok fakirdir? Büyüme mucizeleri ve felaketlerini neler açıklar? Ders, dışşal ve içsel büyüme modelini kapsayacak ve büyüme sürecinde fikirlerin, beşeri sermayenin ve inovasyonun rolünü tartışacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ekonomik Büyümenin Unsurlarına Giriş
2Basit Solow Modelinin Çıkarımı ve Modelde Durağan Durum Analizi
3Basit Solow Modelinde Büyümenin Kaynakları
4Genelleştirilmiş Solow Modelinin Çıkarımı ve Modelde Durağan Durum Analizi
5Genelleştirilmiş Solow Modelinde Büyümenin Kaynakları
6Basit ve Genelleştirilmiş Solow Modelinde Yakınsama
7Ara Sınav
8Genelleştirilmiş ve Basit Solow Modelinin Simüle Edilmesi
9Açık Ekonomi Solow Modelinde Büyümenin Kaynakları
10Açık Ekonomi Solow Modelinin Çıkarımı ve Modelde Durağan Durum Analizi
11Beşeri Sermayenin olduğu Solow Modelinin Çıkarımı ve Durağan Durum Analizi
12Beşeri Sermayenin olduğu Solow Modelinde Büyümenin Kaynakları
13Açık Ekonomi ve Beşeri Sermayenin Dahil Edildiği Solow Modellerinde Yakınsama
14Büyümenin Kaynakları Çalışması: Sunum ve Tartışma
 
Kaynaklar:
Sørensen, P. B., & Whitta-Jacobsen, H. J. (2010). Introducing Advanced Macroeconomics: Growth and Business Cycles (2nd ed.). McGraw-Hill Education.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Yeldan, E. (2009), Economics of Growth and Distribution, Efil Yayınevi. 2. Jones, C. I. (2002). Introduction to Economic Growth (2nd ed.). W. W. Norton & Company.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ders Katılımı14%10
Sunum2%40
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor