Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ekonomik Büyümeye Giriş | ECON 436 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel büyüme modelleri ve büyüme süreciyle ilgili temel ampirik düzenlilikler hakkında geniş bir bilgiye sahip olacaklardır. |
2. Büyüme teorisinin kavramlarını ve analitik araçlarını ekonomik büyüme ile ilgili spesifik sorulara uygulayabileceklerdir. |
3. Ekonometri bilgisini ekonomik büyüme bağlamında nicel analiz yapan makalelere uygulayabileceklerdir. |
4. Ekonomistler arasında ekonomik büyüme bağlamındaki bazı önemli tartışmaları anlayabilecek ve yorumlayabileceklerdir. |
5. Uluslararası bir organizasyonda ya da hükümet veya sivil toplum kuruluşlarında ekonomik büyüme üzerine çalışan eğitimli bir ekonomist olarak işlev görebilmek için gerekli eğitimi alacaklardır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı öğrencilere ekonomik büyümenin kaynaklarını analiz etmek ve tanımlamak için geliştirilen kavramsal araçlara sıkı bir giriş yapmaktır. Ekonomileri büyüten nedir? Bazı ülkeler neden bu kadar zengin ve diğerleri çok fakirdir? Büyüme mucizeleri ve felaketlerini neler açıklar? Ders, dışşal ve içsel büyüme modelini kapsayacak ve büyüme sürecinde fikirlerin, beşeri sermayenin ve inovasyonun rolünü tartışacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Matematiksel Tekrar |
2 | Matematiksel Tekrar |
3 | Ekonomik Büyümenin Unsurlarına Giriş |
4 | Solow Modeli |
5 | Solow Modeli |
6 | Neoklasik Büyüme Modellerinin Ampirik Uygulamaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Fikirlerin Ekonomisi |
9 | Büyümenin Motoru |
10 | Büyümenin Motoru |
11 | Büyüme ve Gelişmenin Basit Bir Modeli |
12 | Büyüme ve Gelişmenin Basit Bir Modeli |
13 | İçsel Büyümenin Alternatif Teorileri |
14 | İçsel Büyümenin Alternatif Teorileri |
|
Kaynaklar: |
1. Jones, C., I. (1998), Introduction to Economic Growth, W.W. Norton & Company, Inc. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Yeldan, E. (2009), Economics of Growth and Distribution, Efil Yayınevi. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |