Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisadi Dinamik Analize Giriş | ECON 427 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dinamik ve statik analiz hakkında iyi bir kavramsal anlayışa sahip olacaklardır. |
2. Bir Excel tablosuyla basit bir dinamik model kurup ve onun dinamik yapısını araştırabileceklerdir. |
3. Lineer fark denklemlerini çözebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Keynesyen dinamiği, IS-LM dinamiği, enflasyon-işsizlik dinamiği, rasyonel beklentiler ve eyer noktaları, mali dinamikler ve kaos teorisini içeren makroekonomik dinamiklerin temellerini sunmaktadır. Ders genel olarak ekonomik süreçlerin dengeye yakınsarken gösterdiği dengesizlik davranışlarını inceler.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Matematiksel Tekrar |
2 | Matematiksel Tekrar |
3 | Basit Keynesyen Dinamikleri |
4 | Basit Keynesyen Dinamikleri |
5 | Faz Düzleminde Trajectories Yapımı |
6 | Faz Düzleminde Trajectories Yapımı |
7 | Ara Sınav |
8 | IS-LM Dinamiği |
9 | Enflasyon-İşsizlik Dinamiği |
10 | Enflasyon-İşsizlik Dinamiği |
11 | Eyer ve Rasyonel Beklentiler |
12 | Eyer ve Rasyonel Beklentiler |
13 | Mali Dinamikler |
14 | Mali Dinamikler |
|
Kaynaklar: |
1. Shone, R. (2001), An Introduction to Economic Dynamics, Cambridge University Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Shone, R. (2003), Economic Dynamics: Phase Diagrams and their Economic Application, Cambridge University Press. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi belli başlı kavram ve konularda ders verecektir. Öğrencilerin ders sırasında yapılan tartışmalara katılmaları beklenir. Çoğu derinlemesine öğrenme, öğrencilerin fikirlerini sunma ve paylaşma düşüncesiyle tartışmalara aktif olarak katılmalarıyla gerçekleşir. Öğretim üyesi öğrencilerin sorularını yanıtlamak için haftalık danışma saatleri düzenleyecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |