PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İktisadi Düşünce TarihiECON 214323 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İktisat alanındaki çağdaş tartışmaların ve gelişmelerin okunması, gözlemlenmesi, anlaşılması ve değerlendirilmesi açısından analitik yeteneklerini ve yorumlama becerilerini geliştirebileceklerdir.
2. Önemli “Modern” (yani, post-Smithian) ekonomik düşünce okullarını öğrenebileceklerdir.
3. 4. yüzyıldan 21. yüzyıla kadar iktisadi düşüncenin evrimine dair derin bir bilgi edinebileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders ekonomik fikirlerin ve teorilerin gelişim tarihini incelemek üzere tasarlanmıştır. Dersin kapsadığı konular şunlardır: Merkantalizm, fizyokratlar, klasik okul (Adam Smith'den Ricardo'ya), Marksist okul, marjinal devrim, Keynesyen devrim ve bugüne kadar Keynesyen makroekonomiye verilen çeşitli tepkiler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Antik Çağlar
2Orta Çağlar
3Modern Dünya Görüşünün Doğuşu – 16. Yüzyıl
417. Yüzyıl İngiltere’sinde Bilim, Siyaset ve Ticaret
518. Yüzyıl Fransa'sında Mutlaklık ve Aydınlanma
618. Yüzyılın İskoç Aydınlanması
7Ara Sınav
8Klasik Politik Ekonomi, 1790-1870
9Avrupa Tarihi ve Teorisi Arasındaki Bölüşüm, 1870-1914
10Amerikan Ekonomisinin Yükselişi, 1870-1939
11Para ve İş Döngüsü, 1898-1939
12Ekonometri ve Matematiksel İktisat, 1930'dan Günümüze
13Refah Ekonomisi ve Sosyalizm, 1870'den Günümüze
14İktisatçılar ve Politika, 1939’dan Günümüze; Disiplinin Gelişmesi, 1960’dan Günümüze
 
Kaynaklar:
1. Roger E. Backhouse (2002), The Penguin History of Economics, Penguin Books. 2. Bo Sandelin, Hans-Michael Trautwein, and Richard Wundrak (2002), A Short History of Economic Thought, SNS Förlag.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%45
Final sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor