Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Marka YönetimiMAN 4263 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel marka yönetimi olgularını kavrayabilecek
2. Markalaşma unsurlarını ve önemini anlayabilecek
3. Marka dili ve iletişim alanını geliştirebilecek
4. Başarılı bir marka oluşturma ve sürdürme esaslarını öğrenebilecek
5. Uygun marka konumlandırma stratejileri geliştirebilecek ve uygulayabilecek
6. Marka mimarisi etkinliklerinde bulunabilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrecilere, markaların ve ürünlerin başarısını güçlendiren değişkenlerin ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi ve kavranabilmesine yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Derste, akademisyenlerin olduğu kadar bu konudaki diğer uzmanların da çalışmaları incelenmektedir. Ayrıca ders, müşteri ve rekabetçilik bağlamında başarılı ürün ve marka stratejileri geliştirme ve uygulama konusunda pratik araçlar da sunmaktadır. Ders özellikle, çeşitli sektörlerde sektörünün en iyisi konumundaki marka stratejilerine ve uygulamalarına odaklanmıştır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Stratejik Marka Yönetim Süreci
2Marka Değeri Yaratan Marka Elemanlarını Seçme
3Marka Kimliği ve Konumlandırılması
4Marka Yönetimi Dergisi Makale Tartışmaları
5Marka Çeşitliliği: Markaların Türleri
6Marka Çağrışımı
7Ara Sınav
8Marka Mimarisi
9Marka Dili ve İletişim Alanı
10Markaya Uyum: Marka Kimliği ve Değişim
11Şehir Markası Atama Sunumları
12Çok Markalı Portföyler
13Küresel Markaların Yönetimi
14
 
Kaynaklar:
Kevin Lane Keller (2012) Strategic Brand Management Pearson ISBN 978-0132664257 Jean-Noel Kapferer (2012) The New Strategic Brand Management Kogan Page ISBN 978-0749465155
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık üç saatlik derslerde anahtar marka yönetimi ve küresel konularla ilgili tartışmalar yapılacaktır. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları, düzenli olarak sınıf projelerini ve etkinliklerini sunmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Proje1%20
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor