Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Marka Yönetimi | MAN 426 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel marka yönetimi olgularını kavrayabilecek |
2. Markalaşma unsurlarını ve önemini anlayabilecek |
3. Marka dili ve iletişim alanını geliştirebilecek |
4. Başarılı bir marka oluşturma ve sürdürme esaslarını öğrenebilecek |
5. Uygun marka konumlandırma stratejileri geliştirebilecek ve uygulayabilecek |
6. Marka mimarisi etkinliklerinde bulunabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrecilere, markaların ve ürünlerin başarısını güçlendiren değişkenlerin ve bu değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi ve kavranabilmesine yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Derste, akademisyenlerin olduğu kadar bu konudaki diğer uzmanların da çalışmaları incelenmektedir. Ayrıca ders, müşteri ve rekabetçilik bağlamında başarılı ürün ve marka stratejileri geliştirme ve uygulama konusunda pratik araçlar da sunmaktadır. Ders özellikle, çeşitli sektörlerde sektörünün en iyisi konumundaki marka stratejilerine ve uygulamalarına odaklanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Stratejik Marka Yönetim Süreci |
2 | Marka Değeri Yaratan Marka Elemanlarını Seçme |
3 | Marka Kimliği ve Konumlandırılması |
4 | Marka Yönetimi Dergisi Makale Tartışmaları |
5 | Marka Çeşitliliği: Markaların Türleri |
6 | Marka Çağrışımı |
7 | Ara Sınav |
8 | Marka Mimarisi |
9 | Marka Dili ve İletişim Alanı |
10 | Markaya Uyum: Marka Kimliği ve Değişim |
11 | Şehir Markası Atama Sunumları |
12 | Çok Markalı Portföyler |
13 | Küresel Markaların Yönetimi |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Kevin Lane Keller (2012) Strategic Brand Management Pearson ISBN 978-0132664257
Jean-Noel Kapferer (2012) The New Strategic Brand Management Kogan Page ISBN 978-0749465155
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık üç saatlik derslerde anahtar marka yönetimi ve küresel konularla ilgili tartışmalar yapılacaktır. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları, düzenli olarak sınıf projelerini ve etkinliklerini sunmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |