Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplam Kalite Yönetimi | MAN 421 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kalite yönetimi teorisi ve uygulamaları için farklı yöntemleri ve yaklaşımları karşılaştırma |
2. Gerçek hayattaki organizasyonlarda toplam kalite yönetimi değerlendirmek |
3. Sürekli iyileştirme için kullanılacak kalite iyileştirme araçları hakkında anlayışa sahip olmak. |
4. Kalite iyileştirme çabalarının uygulanmasında ekip çalışmasının öneminin farkında olmak. |
5. Yöneticilerin kalite sistemlerini yönetmedeki rolünü anlamak. |
6. İç / dış müşterilerin ihtiyaçlarını belirleyebilmek. |
7. Çeşitli istatistiksel kalite kontrol çizelgeleri kullanarak kalite sistemlerini kontrol etme becerisi kazanmak. |
8. Kuruluşlarda kalite ile ilgili sorunları analiz etmek ve bunları toplam kalite yönetimi araçlarını kullanarak ifade etmek. |
9. Kalite yönetim ilkelerinin uygulanmasında ve kalite ilkelerinin yönetilmesinde kullanılacak teoriler geliştirmek. |
10. Toplam kalite yönetimini uygulamak için kurumsal kalite ile başlatılan değişiklik için stratejiler geliştirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, liderlik bağlılığı, müşteri odaklılık, çalışan katılımı / ekip çalışması, sürekli süreç iyileştirme gibi temel kalite kavramlarına odaklanmaktadır. Dahil edilen konular şunlardır: kalite sistemleri, kalite maliyeti, sürekli iyileştirme araçları, istatistiksel süreç kontrolü, müşteri ölçümü, değişimi yönetme ve kıyaslama, TKY'nin uygulanması. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kaliteye Giriş |
2 | Kaliteli Ürün ve Kalite Süreçlerinin Tartışması |
3 | Kaliteli Ürün ve Kalite Süreci Ölçütleri: Geleneksel Yaklaşım |
4 | Toplam Kalite Yönetiminin Teorik Temeli |
5 | Kalite Maliyetini Ölçmek İçin Diğer Yöntemler |
6 | Sürekli İyileştirme: Temel Araçlar |
7 | Ara Sınav |
8 | Sürekli İyileştirme: İstatistiksel Süreç Kontrolü |
9 | Altı Sigma |
10 | Müşteri Ölçümü I. Geleneksel Çok Nitelikli Yöntemler |
11 | Müşteri Ölçümü II. Kalite Fonksiyon Yayılımı |
12 | TKY'yi Başlatma: Değişikliği Yönetme |
13 | Yeniden Yapılandırma ve TKY. |
14 | Kıyaslama |
|
Kaynaklar: |
Ashok Rao and et al., Total Quality Management - A Cross Functional Perspective, John Wiley & Sons 1996 ,ISBN:0-471-10804-9 |
|
Diğer Kaynaklar: |
John Bark The Essence of Total Quality Management Prentice Hall 2000 0-135-73114-3
Paul James Total Quality Management – An Introductory Text Prentice Hall 1996 0-13-207119-3 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 3 | %5 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |