PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama AraştırmasıMAN 403413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama işlemleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yapma yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri projelerde uygulayabilecek
2. Pazarlama araştırmalarında nicel ve nitel yaklaşımların arasındaki farkları ve kullanımlarını kavrayabilecek
3. Veri analizi yapmak için SPSS istatistik yazılımını öğrenecek ve kullanabilecek
4. Endüstride kabul gören standartlara göre seçtikleri bir pazarlama problemi üzerine bir pazarlama araştırması çalışması planlayabilecek
5. Pazarlama araştırması önerisi yapabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, hedef pazarın ve pazardaki tüketici ihtiyaçlarının anlaşılmasında önemli rol oynayan uygulamalı bir işletmecilik disiplini ile ilgilidir. Ders öğrencilere; pazarlama araştırmasının temelleri, değişik araştırma teknikleri ve bu tekniklerin pazarlama yöneticilerine pazarlama problemlerinin çözümünde nasıl yardımcı olacakları konusunda geniş bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Derste; problem tanımlama, araştırma tasarımı, örnekleme, anket tasarımı, veri toplama, veri analizi, hipotez testi ve sonuçların raporlanması aşamalarından oluşan pazarlama araştırması süreci incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı
2Pazarlama Araştırması Metodolojileri
3Araştırma Projesinin Planlanması
4Ölçme ve Ölçeklendirme ile İlgili Temel Kavramlar
5Tutum Ölçümü
6Anket Tasarımı
7Ara Sınav
8Örnekleme Süreci ve Seçimi
9Pazarlama Araştırmalarının ve Etik Konularının Pazarlama Araştırmalarında Yönetimi
10SPSS'e Giriş
11Veri Hazırlama ve İşleme
12SPSS'de Veri Analizi
13Hipotez Testi
14Araştırma Örneklemi Uygulamaları
 
Kaynaklar:
Jr., Joseph Hair , Mary Celsi , Robert Bush, David Ortinau (2017) Essentials of Marketing Research (4th Edition) McGraw Hill ISBN 978-1-259-25246-4 Carl McDaniel Jr. and Roger Gates (2010) Marketing Research with SPSS (8th Edition) John Wiley and Sons. ISBN 978-0-470-41436-1
 
Diğer Kaynaklar:
Tony Proctor (2005) Essentials of Marketing Research (4th Edition) Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-0-273-69494-6 Ayhan Ural, İbrahim Kılıç (2010) Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi Detay Yayıncılık ISBN 975-8969-17-X
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
İki saat ders, bir saat SPSS laboratuvarı uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler için farklı vaka incelemeleri hazırlanmaktadır. Öğrencilerin; vakaların okunması, vaka sorularına cevap verilmesi ve programın uygulanmasını öğrenmek için laboratuvar saatlerine katılmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Proje1%45
Final sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor