Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bibliyoterapi | ELL 466 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. eser okuyucu eşleştirmesindeki hususları anlayacak |
2. okuma sürecinde ahlaki konular, soyut düşünme ve problem çözme becerilerini analiz edecek |
3. tepkilerini yazılı olarak ifade edecekler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, doğru kitabı doğru zamanda doğru okuyucuyla buluşturma ile problem çözme
becerileri, soyut düşünme ve ahlaki gelişim için okuma gibi konuları ele alır. Yaratıcılık
vurgulanır ve öğrenciler eleştirilerini kurgusal biçimde ifade etmeleri için cesaretlendirilir.
Edebiyatın iyileştirici gücü ve okurun duygularını harekete geçirme özelliği vurgulanır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction to bibliotherapy |
2 | What is bibliotherapy? |
3 | History of bibliotherapy |
4 | Matching the right book at the right time to the right reader. |
5 | How Psychology helps us understand the reading process. Method and application. |
6 | The bibliotherapeutic process |
7 | Identification, Catharsis, Insight |
8 | Types of books appropriate for bibliotheraphy |
9 | Use of bibliotherapy in psychological problems |
10 | Use of bibliotherapy in conflict resolution |
11 | Bibliotherapy in the groups |
12 | Appropriate books for bibliotheraphy |
13 | Using books for bibliotheraphy |
14 | Using books for bibliotheraphy |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %30 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |