PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çocuk EdebiyatıELL 4603 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. çocuk edebiyatına sosyolojik açıdan yaklaşmayı öğrenecek
2. Pedagoji ve etik konularında sorular soracak
3. çocuklar için halk edebiyatı psikolojisi ile tanışacak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Çocuklar ve genç yetişkinler için yazılmış edebi eserler her dönemde var olmuştur ve bu tür eserler genellikle çok çeşitli tarz ve türlerle örtüşür veya bunları kapsar. Bunlar arasında şarkılar, çocuk şarkıları, fıkralar, ezberleme teknikleri ve sözlü gelenekteki halk hikâyeleri; çizgi romanlar, karikatürler, grafik romanlar ve çocuk filmleri gibi görsel metinler; tiyatro ve dans gösterileri; fabllar, masallar, fantastik öyküler, efsaneler ve mitler; benzetmeler, eğitici metinler; şiirler, kısa öyküler, romanlar ve dramatik eserler yer alır. Bu eserlerin işlevi, dönemler ve kültürler arasında, dini ve ahlaki görüşleri teşvik etmekten değerleri, davranışları, gelenekleri ve uygulamaları aşılamaya; eğitimden eğlenceye ve zevke kadar değişmiştir. Bu ders, çocuk edebiyatından seçilmiş metinleri inceler ve cinsiyet, sınıf, yaş, ırk, etnik köken, ulusal veya diğer stereotipler, eğitim ideolojileri, dini baskılar ve sansür gibi metinlerde veya metinlerle ilgili çeşitli konulara ve/veya dil, tema veya argümanlar, üslup veya türler, hedef kitle veya okuyucu kitlesi gibi yönlere odaklanır ve ilgili alanlardaki teorik ve eleştirel çalışmaları referans alır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı – Ders Programı Kavramların Tartışılması: Çocuk ve Çocukluk Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi Çocuk Edebiyatının Özellikleri
2Çocuk Edebiyatı Türleri - Sözlü Gelenek (Mitler, Efsaneler, Masallar, Peri Masalları vb.) - Yazılı Türler (Şiir, Kurgu, Kurgu Dışı, Drama vb.) Resimli Kitap Judith Kerr'in “Çaya Gelen Kaplan” Beatrix Potter'ın “Peter Tavşan'ın Hikayesi”
3Şiir Robert Louis Stevenson'ın A Child’s Garden of Verses kitabından Shel Silverstein, Roger McGough, Roald Dahl ve Benjamin Zephaniah'ın seçilmiş şiirleri
4Kısa Öykü - Halk Masalı Charles Perrault'un “La Barbe Bleue” (“Mavi Sakal”) adlı eseri Angela Carter'ın “The Bloody Chamber” adlı eseri
529 Ekim Cumhuriyet Bayramı
6Kısa Öykü – Masal Oscar Wilde'ın “Mutlu Prens” ve “Bencil Dev” adlı eserleri
7Arasınav
8Gerçekçi Kurgu – Aile Hikayesi Louisa May Alcott'un Küçük Kadınlar adlı eseri
9Fantastik Kurgu - Macera Aslan, Cadı ve Dolap, C. S. Lewis
10Kültürel Çeşitlilik İçeren Edebiyat Rudyard Kipling’in “Leopar Noktalarını Nasıl Aldı?” Leila Aboulela’nın “Müze”
11Genç Edebiyatı Zeyn Joukhadar'ın Tuz ve Yıldızların Haritası
12Genç Edebiyatı Zeyn Joukhadar'ın Tuz ve Yıldızların Haritası
13Öğrnci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
Compiled materials will be provided by the instructor.
 
Diğer Kaynaklar:
Hunt, Peter Criticism, Theory, and Childrens Literature. Russell, David L. Literature for Children
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
öğrenci odaklı yüz yüze ders anlatımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%40
Sözlü Sunum1%10
Dönem Ödevi1%20
Ders Katılımı14%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor