Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çocuk Edebiyatı | ELL 460 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. çocuk edebiyatına sosyolojik açıdan yaklaşmayı öğrenecek |
2. Pedagoji ve etik konularında sorular soracak |
3. çocuklar için halk edebiyatı psikolojisi ile tanışacak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çocuklar için yapıtlar üreten pek çok yazar vardır (Oliver Wilde, Saint-Exupery). Roald Dahl,
Beatrix Potter gibi bazı yazarlar da en iyi yapıtlarını çocuklar için yazmıştır. C.S.Lewis en
fazla çocuk kitaplarıyla tanınır. İskoç yazar Eric Linklater çok az tanınmasına rağmen çocuk
kitapları edebiyatının başlıca yazarlarından birisidir. Yapıtlar tarihsel olarak yani yazıldıkları
kültürel ortamla ilişkilendirilerek ele alınır. Bu ders çocukların ne tür kitaplar okuması
gerektiği konusundaki etik sorunları inceler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | The invention of childhood and the nursery |
2 | The modern child in Roald Dahl, Charlie and the Chocolate Factory |
3 | Roald Dahl, Charlie and the Chocolate Factory |
4 | The history of nursery rhymes: Georgie Porgie, Mary Mary Quite Contrary |
5 | Psychology and folk literature for children |
6 | Psychology and folk literature for children |
7 | The presentation of childhood through the ages |
8 | The naughty child from William Brown to Horrid Henry: instruction and freedom |
9 | Enid Blyton, class and race |
10 | Red Indians and Black Sambos |
11 | Harry Potter and worlds of fantasy |
12 | Eric Linklater |
13 | Eric Linklater |
14 | Review |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Hunt, Peter
Criticism, Theory, and Children's Literature.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
öğrenci odaklı yüz yüze ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |