Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çocuk Edebiyatı | ELL 460 | | | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. çocuk edebiyatına sosyolojik açıdan yaklaşmayı öğrenecek |
2. Pedagoji ve etik konularında sorular soracak |
3. çocuklar için halk edebiyatı psikolojisi ile tanışacak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çocuklar ve genç yetişkinler için yazılmış edebi eserler her dönemde var olmuştur ve bu tür eserler genellikle çok çeşitli tarz ve türlerle örtüşür veya bunları kapsar. Bunlar arasında şarkılar, çocuk şarkıları, fıkralar, ezberleme teknikleri ve sözlü gelenekteki halk hikâyeleri; çizgi romanlar, karikatürler, grafik romanlar ve çocuk filmleri gibi görsel metinler; tiyatro ve dans gösterileri; fabllar, masallar, fantastik öyküler, efsaneler ve mitler; benzetmeler, eğitici metinler; şiirler, kısa öyküler, romanlar ve dramatik eserler yer alır. Bu eserlerin işlevi, dönemler ve kültürler arasında, dini ve ahlaki görüşleri teşvik etmekten değerleri, davranışları, gelenekleri ve uygulamaları aşılamaya; eğitimden eğlenceye ve zevke kadar değişmiştir. Bu ders, çocuk edebiyatından seçilmiş metinleri inceler ve cinsiyet, sınıf, yaş, ırk, etnik köken, ulusal veya diğer stereotipler, eğitim ideolojileri, dini baskılar ve sansür gibi metinlerde veya metinlerle ilgili çeşitli konulara ve/veya dil, tema veya argümanlar, üslup veya türler, hedef kitle veya okuyucu kitlesi gibi yönlere odaklanır ve ilgili alanlardaki teorik ve eleştirel çalışmaları referans alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı – Ders Programı Kavramların Tartışılması: Çocuk ve Çocukluk Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi Çocuk Edebiyatının Özellikleri |
2 | Çocuk Edebiyatı Türleri - Sözlü Gelenek (Mitler, Efsaneler, Masallar, Peri Masalları vb.) - Yazılı Türler (Şiir, Kurgu, Kurgu Dışı, Drama vb.) Resimli Kitap Judith Kerr'in “Çaya Gelen Kaplan” Beatrix Potter'ın “Peter Tavşan'ın Hikayesi” |
3 | Şiir Robert Louis Stevenson'ın A Child’s Garden of Verses kitabından Shel Silverstein, Roger McGough, Roald Dahl ve Benjamin Zephaniah'ın seçilmiş şiirleri |
4 | Kısa Öykü - Halk Masalı Charles Perrault'un “La Barbe Bleue” (“Mavi Sakal”) adlı eseri Angela Carter'ın “The Bloody Chamber” adlı eseri |
5 | 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı |
6 | Kısa Öykü – Masal Oscar Wilde'ın “Mutlu Prens” ve “Bencil Dev” adlı eserleri |
7 | Arasınav |
8 | Gerçekçi Kurgu – Aile Hikayesi Louisa May Alcott'un Küçük Kadınlar adlı eseri |
9 | Fantastik Kurgu - Macera Aslan, Cadı ve Dolap, C. S. Lewis |
10 | Kültürel Çeşitlilik İçeren Edebiyat Rudyard Kipling’in “Leopar Noktalarını Nasıl Aldı?” Leila Aboulela’nın “Müze” |
11 | Genç Edebiyatı Zeyn Joukhadar'ın Tuz ve Yıldızların Haritası |
12 | Genç Edebiyatı Zeyn Joukhadar'ın Tuz ve Yıldızların Haritası |
13 | Öğrnci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Compiled materials will be provided by the instructor. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Hunt, Peter
Criticism, Theory, and Childrens Literature.
Russell, David L.
Literature for Children
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
öğrenci odaklı yüz yüze ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |