Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Girişimcilik ve İnovasyon | CEC 301 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Bir İş Planının yazılması, incelenmesi ve düzenlenmesi |
2. 2. Yeni bir işletme girişimi ile ilgili risklerin ve ödüllerin daha iyi ölçülmesi |
3. 3. Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerinin kişisel olarak değerlendirilmesi |
4. 4. Girişimcilik zihniyetinin ve girişimciler ile en iyi şekilde nasıl birlikte çalışılacağının anlaşılması |
5. 5. Girişimci tarafından yürütülen işletmenin, girişimcinin yönetici olduğu işletmeye doğru geliştirilmesi ile ilgili risklerin kavranması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders ile öğrencilerin, girişimcilik ile ilgili farkındalıklarının artırılması için tasarlanmıştır. Ders kapsamında öğrencilerin, başarılı bir girişimcilik için gerekli olan hususları öğrenmelerinin yanı sıra, iş yaşamında vizyon geliştirme, hedef belirleme, fırsatları değerlendirme, dış çevrenin analizi, iş planı hazırlama ile ilgili temel gereklilikleri de öğrenmeleri sağlanacaktır. Bununla birlikte, öğrencilerin bireysel yaratıcılıklarının ve girişkenliklerinin de geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur --- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İşletme Kavramı ve Türleri |
2 | Girişimcilik Kavramı ve Gelişimi – Girişimcinin Özellikleri |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte olan Ülkelerde Girişimcilik – Türkiye’de Girişimcilik |
4 | Yönetim Becerileri ve Liderlik |
5 | Girişimcilikte Yönetim |
6 | Girişimcilikte Rekabet Analizi |
7 | Girişimcilikte Üretim Yönetimi |
8 | Girişimcilikte Hizmet Yönetimi |
9 | Girişimcilikte İnovasyon Yönetimi |
10 | Girişimcilikte Pazarlama Yönetimi |
11 | Girişimciliğin Finansmanı |
12 | İş Fikri Oluşturma |
13 | İş Modeli ve İş Planı |
14 | İş Planı Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Sefer Şener (Editör) (2019). Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik. Beta Yayıncılık. (ISBN 978-605-242-412-4) |
|
Diğer Kaynaklar: |
Öğretim elemanı tarafından dağıtılacak ders notları ve makaleler |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımı
Girişimci Mülakatı
İş Planı Hazırlama
Derse Katılım ve Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Vaka İncelemesi | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 2 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 2 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 1 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 4 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 3 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 3 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 3 |