PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İstatistik IISTAT 202223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. ortalama, oran ve varyansa ilişkin nokta tahmini yapabilir
2. ortalama, oran ve varyans, iki ortalama/oran arasındaki fark ve iki varyansı oranı için güven aralıklarını oluşturabilir ve yorumlayabilir
3. ortalama ve orana, iki ortalamanın, oranın, varyansın eşitliğine ilişkin hipotez testlerini yapabilir
4. tek ve çift yönlü varyans analizi yapabilir
5. nominal düzeydeki hipotez testlerini yapabilir
6. temel regresyon analizini yapabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerSTAT 201
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Stat 202 işletme ve sosyal bilim alanlarında istatistik dersinin ikincisidir. İstatistiksel çıkarım yöntemlerine odaklanmıştır. Ders; nokta ve aralık tahminini; İstatistiki hipotez testlerini: Bir ortalama için test, iki ortalama için testler, oranlar ve varyanslar için testler; tek ve çift yönlü varyans analizi; basit ve giriş düzeyinde çoklu doğrusal regresyon konularını içermektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Temel Kavramların Tekrarı
2Örneklem Dağılımı ve Merkezi Eğilim Teoreminin Tekrarı
3Tahmin ve Güven Aralıkları
4Ana Kitle Ortalamasına İlişkin Hipotez Testi
5İki Ana Kitle Ortalamasının Karşılaştırılması: Bağımsız Durum
6İki Ana Kitle Ortalamasının Karşılaştırılması: Bağımlı Durum
7Soru Çözümleri
8Varyans(lar) İçin Güven Aralığı ve Hipotez Testi, Varyans Analizi
9Parametrik Olmayan Yöntemler: Nominal Düzeyde Hipotez Testi
10Uyum İyiliği Testi
11Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon
12Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon
13Çoklu Doğrusal Regresyon
14Soru Çözümleri
 
Kaynaklar:
Lind, Marchal & Wathen (2015), Statistical Tech. in Bus. & Economics, McGraw-Hill
 
Diğer Kaynaklar:
Newbold, Carlson & Thorne (2010), Statistics for Business & Economics, Pearson
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Ödev8%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor