Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı Devlet ve Demokrasi | PSI 311 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Devlet kavramını anlamak |
2. Çeşitli devlet kurma süreçlerini yorumlamak |
3. Siyasi rejimlerde devlet etkisini analiz etmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Modern devletin oluşumu ve demokrasinin çeşitli ülkelerdeki etkileri, demokrasiye geçiş; demokratikleşme süreci ve bu sürecin sağlamlaştırılması konusunda karşılaştırmalı bir bakış açısı. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Devlet Kavramı |
2 | Devlet Yaklaşımları I |
3 | Devlet Yaklaşımları II |
4 | Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi I |
5 | Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi II |
6 | Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi III |
7 | Sınav Haftası |
8 | Devlet Kurmada Doğu Avrupa Deneyimi I |
9 | Devlet Kurmada Doğu Avrupa Deneyimi II |
10 | ABD Deneyimi |
11 | Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri I |
12 | Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri II |
13 | Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri III |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
|
Kaynaklar: |
Howard J. Wiarda Comparative Democracy and Democratization (New Horizons in Comparative Politics) Wadsworth 2001
Gianfranco Poggi The Development of the Modern State: A Sociological Introduction. Stanford: Stanford University Press. 1978
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Michael McFaul, ve Kathryn Stoner-Weiss,
Cambridge University Press Comparative Democratization: Lessons from Russia and the Postcommunist World Cambridge University Press 2004
Barrington Moore . Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the
Making of the New World. Beacon Press, 1966. 1966
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %65 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |