Elektrik-Elektronik Mühendisliği (Lisans) Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Karşılaştırmalı Devlet ve DemokrasiPSI 3113 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Devlet kavramını anlamak
2. Çeşitli devlet kurma süreçlerini yorumlamak
3. Siyasi rejimlerde devlet etkisini analiz etmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Modern devletin oluşumu ve demokrasinin çeşitli ülkelerdeki etkileri, demokrasiye geçiş; demokratikleşme süreci ve bu sürecin sağlamlaştırılması konusunda karşılaştırmalı bir bakış açısı.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Devlet Kavramı
2Devlet Yaklaşımları I
3Devlet Yaklaşımları II
4Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi I
5Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi II
6Batı Avrupa'da Devlet Kavramının Kökeni ve Gelişimi III
7Sınav Haftası
8Devlet Kurmada Doğu Avrupa Deneyimi I
9Devlet Kurmada Doğu Avrupa Deneyimi II
10ABD Deneyimi
11Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri I
12Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri II
13Devletlerin Demokratikleşme Sürecine Etkileri III
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
Howard J. Wiarda Comparative Democracy and Democratization (New Horizons in Comparative Politics) Wadsworth 2001 Gianfranco Poggi The Development of the Modern State: A Sociological Introduction. Stanford: Stanford University Press. 1978
 
Diğer Kaynaklar:
Michael McFaul, ve Kathryn Stoner-Weiss, Cambridge University Press Comparative Democratization: Lessons from Russia and the Postcommunist World Cambridge University Press 2004 Barrington Moore . Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the New World. Beacon Press, 1966. 1966
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf içi tartışmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%35
Final sınavı1%65
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor