PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme EkonomisiMAN 317313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1- Tüketici ve firma davranışlarını anlayabilme
2. 2- Marjinal analiz ve optimizasyon tekniklerini uygulayabilme
3. 3- Talep analizi yapabilme
4. 4- Duyarlılık analizleri yapabilme
5. 5- Üretim maliyetlerini ve bu maliyetlerin kısa ve uzun vadeli kararları nasıl etkilediğini açıklayabilme
6. 6- Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu için denge koşullarını türetebilmek
7. 7- Dört temel piyasa modeli olan tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ile her birinde fiyat ve miktarın nasıl belirlendiğini kavrayabilme
8. 8- Fiyat farklılaştırma, blok fiyatlandırma gibi farklı fiyatlandırma uygulamalarını açıklayabilme
9. 9- İşletme kararlarının alınmasında oyun teorisinden nasıl yararlanılabileceğini anlamak
10. 10- İşletme kararlarının oluşturulmasında ekonomik analizler uygulayabilme
11. 11- Belirsizlik altında karar alabilme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin temel amacı öğrencilere işletme kararları alınırken ekonomik analizler kullanabilme becerisi kazandırmaktır. Bu ders; talep, maliyet, üretim, kar ve rekabet kavramlarının teorik temelleri üzerine inşa edilerek başlıca üç temel konuya odaklanmaktadır: Tüketici davranışları ve talep analizi, Maliyetler ve üretim kararları, Piyasa yapısı ve strateji. Ayrıca, belirsizlik altında karar verme de ders kapsamında işlenecek konular arasındadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı Ekonomik Karar Verme Konusuna Giriş
2Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar
3Marjinal Analiz Kullanılarak Optimal Kararlar _devam Talep Analizine Giriş
4Talep Analizi ve Optimal Fiyatlandırma
5Tüketici Tercihleri ve Talep
6Talep Öngörülemenin Temelleri Vize Sınavı için Genel Tekrar
7Vize Sınavı
8Üretim
9Maliyet Analizi
10Piyasalarda Rekabet Etmek_Tam Rekabet ve Tekel
11Piyasalarda Rekabet Etmek_Tekelci Rekabet ve Oligopol
12Oyun Teorisi ve Rekabet Stratejisi
13Belirsizlik Altına Karar Verme
14Kapanış Tartışmaları
 
Kaynaklar:
William F. Samuelson; Stephen G. Marks; Jay L. Zagorsky, “Managerial Economics” 9th ed., Wiley, 2021.
 
Diğer Kaynaklar:
Robert S. Pindyck; Daniel L. Rubinfeld “Microeconomics, 9th ed., Pearson, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders Anlatımları, Tartışmalar, Örnekler ve Egzersizler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor