PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rusça IIIINTT 3373 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliRusça
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kursun sonunda öğrenciler Rusça isim halleri (yalın, -in, -e, -i, -araç, -i) kullanarak doğru cümle yapıları oluştururlar.
2. Sahiplenme ve sahip olmama durumlarını doğru bir şekilde ifade ederler.
3. İstek ve istek cümleleri kurarak günlük yaşamda kullanabilecekleri ifadeleri öğrenirler.
4. Rusça'da günlük yaşamda karşılaşılan durumlarla ilgili dil bilgisi kurallarını ve ifadeleri etkili bir şekilde kullanırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINTT 237
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerINTT 238
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilerin Rusça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, temel dil bilgisi konularını kapsa. Fiil çekimleri, sıfatlar, bağlaçlar ve günlük ifadelerin doğru kullanımı gibi konularda alıştırmalar yapılır. Öğrenciler, dil bilgisi kurallarını öğrenirken okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de geliştirirler. Ayrıca, Rusça'nın günlük kullanımına dair pratik yapma fırsatları sunulur.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Rusça ismin halleri (yalın hali)
3Sahiplenme (Benim iyi bir ailem var)
4Rusça ismin halleri (-in hali)
5Sahip olmama (Benim arabam yok)
6Rusça ismin halleri (-e hali)
7Ara sınav
8Rusça ismin halleri (-i hali)
9İstek cümleleri. Bu kitabı almak istiyorum.
10Rusça ismin halleri (-araç hali).
11Üniversiteye otobüsle giderim.
12Rusça ismin halleri (-i hali)
13Kariyerim hakkında düşünüyorum.
14Bir iş mektubu yazmak.
 
Kaynaklar:
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003 Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
 
Diğer Kaynaklar:
Kostomarov V. (editor) - “Russian for everybody” (I,II,III) - Russky Yazyk Publ. - 1994 E. Jackson, E.B. Gordon - "Russian. Made simple” - Doubleday & Co. - 1974 S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, PowerPoint sunumları, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme etkinlikleri gibi çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.0
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0