Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça I | INTT 237 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin temel düzeyde Rusçayı anlamaları beklenmektedir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere Rusçanın temel yapılarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders boyunca öğrenciler, Rus alfabesi ve temel ses bilgisi ile başlayarak, gündelik yaşamda sıkça karşılaşılan konular hakkında temel iletişim kurma becerileri kazanırlar. Temel dil bilgisi yapıları, basit cümle kalıpları ve temel kelime dağarcığı üzerinde durularak, öğrencilerin kendilerini tanıtmaları, soru sormaları, çevrelerindeki nesneleri ve insanları tanımlamaları hedeflenir. Aynı zamanda kültürel farkındalık da geliştirilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Rus alfabesi: harfler ve sesleri |
3 | Rusça selamlaşma ve tanışma |
4 | İsim cins ve sayıları |
5 | Insan ve objeleri tanımlama |
6 | Kendileri hakkında sorular sorup, cevaplama |
7 | Ara Sınav |
8 | Sıfatlar. Gördüğünüz şeylerin nasıl anlatılacağının açıklanması |
9 | Şehirler, Ülkeler ve Dünya |
10 | Var ve yok olma durumlarının anlatılması |
11 | Aileler ve aile ilişkileri |
12 | Rica ve emir cümleleri |
13 | 1 – 1000 sayılar. Renkler |
14 | Giysiler ve görünüş |
|
Kaynaklar: |
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003
Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ch.Duff, D.Makaroff - Russian for beginners (an everyday handbook)” - American Edition -1992
J. Murray, S. Smith - “Basic Russian ( a grammar and workbook)” - Routledge - 1999
S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, seminerler, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme yöntemleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 3 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |