Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Malzemeleri | INAR 355 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapı malzemelerinin, ürünlerin, bileşenlerin ve montajların, çevresel etkileri ve yeniden kullanımları da dahil olmak üzere doğal özelliklerine ve performanslarına göre uygun seçiminde kullanılan temel ilkelerin anlaşılması. |
2. Yapı malzemeleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olmak |
3. Yapı malzemelerinin uygulama parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak |
4. Detay ve uygulama konusunda çözüm önerileri geliştirebilme |
5. Doğru malzemeyi seçme becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Main objective of the course is ensuring students to be aware of the importance of material information in the success of design process. In this context, it is aimed to ensure the students having necessary material information in the beginning of their architectural education, which is one of the tools in the success of design. Secondly, ensuring students to be aware of the importance of following the developments in the building materials and the material technology innovations for the success of their professional life.
Dersin temel amacı, öğrencilerin tasarım sürecinin başarısında malzeme bilgisinin öneminin farkında olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin tasarımın başarısındaki araçlardan biri olan malzeme bilgisine mimarlık eğitimlerinin başında sahip olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. İkinci olarak, öğrencilerin yapı malzemelerindeki gelişmeleri ve malzeme teknolojisindeki yenilikleri takip etmelerinin meslek hayatlarındaki başarıları için öneminin farkında olmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | giriş, dersin tanıtımı, müfredat ve içerik anlatımı |
2 | Yapı-malzeme-tasarım ilişkisi; Yapı Malzemelerinin tanımı ve tarihçesi; Malzemelerde standardizasyon; yapı malzemelerinin sınıflandırılması |
3 | Giriş, derse genel bakış. 2 Yapı-malzeme-tasarım ilişkisi; Yapı Malzemelerinin tanımı ve tarihçesi; Malzemelerde standardizaYapı malzemelerinin özellikleri: mekanik, teknolojik ve fiziksel |
4 | Yapı malzemelerinin özellikleri: termal, akustik ve kimyasal |
5 | Doğal taş yapı malzemeleri |
6 | Bağlayıcı yapı malzemeleri: alçı, kireç, çimento... |
7 | Strüktür malzemesi olarak yapay yapı malzemeleri: harç, beton, taş... |
8 | Yapay yapı malzemeleri harç, beton, yapay taş |
9 | Ceramics and glass their properties as a building materials |
10 | Yıliçi sınavı |
11 | Metaller: Çelik, bakır, alüminyum... |
12 | Metaller: Çelik, bakır, alüminyum, alaşımlar... |
13 | Bitirme malzemesi olarak Polimer bazlı yapı malzemelri |
14 | Polimer based building materials as thermal and water insulation |
|
Kaynaklar: |
* Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T. Construction Materials Manual Publishers for Architecture, Basel, 2006
* Weston, R. Materials, Form and Architecture Laurence King Publishing, London, 2008
* Fernandez, J. Material Architecture Architectural Press, Elsevier, Oxford, 2006
* N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme, Literatür Yayıncılık, 2000
|
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ballard Bell, V., Rand, P. Materials for Architectural Design, Laurence King Publishing, London 2006
* Lyons, A. Materials for Architects and Builders, Butterworth-Heinemann, Elsevier, Oxford 2007
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
* Derslerde temel bilgileri aktarmak için ders anlatımı yapılır.
* Malzeme seçimi vaka çalışmaları için seçeneklerin tartışılmasını teşvik etmek için Atölye çalışmaları yapılır.
* Pratikler yapılır. Bu da uygulamalı aktif öğrenme sağlar ve sınıf temelli öğrenmeyi pekiştirir
* Lectures are used to convey essential information
* Workshops are used to encourage discussion of options for material selection case studies
* Practicals provides hands-on active learning and reinforce classroom based learning
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |