PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Proje Çizelgeleme ve KontrolIE 4063 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Proje planlama tekniklerini kullanabilir
2. Proje çizelgeleme ve kontrol problemleri için çözümler geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulayabilir
3. Proje yönetimi yazılımı MS Project'i kullanma becerisine sahip olur
4. Gelişmiş yazılı iletişim becerilerine sahip olur
5. Ekip çalışmasına dahil olur
6. Etik sorunların farkında olur
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerIE 333
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Projeleri yönetme ve teslim etmede kullanılan planlama ve kontrol araçları derinlemesine açıklanacaktır. Bu derste ele alınan konular, proje çizelgeleme temelleri ve modelleri, kaynak kısıtlı proje çizelgelemesi: modeller ve çözüm algoritmaları, proje izleme ve kontrol araçları ve proje risk analizi araçları
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Proje ve Proje Yönetimi Tanımları
2Proje Çizelgeleme ve Problemleri
3Kaynak Tahsisi
4Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Modeller
5Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Modeller
6Proje Yönetimi Yazılımı
7Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Çözüm Algoritmaları
8Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Çözüm Algoritmaları
9Proje İzleme ve Kontrol
10Proje İzleme ve Kontrol
11Proje Risk Analizi
12Proje Risk Analizi
13Proje Çizelgelemede Son Trendler
14Proje Çizelgelemede Son Trendler
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
1. E. L. Demeulemeester, and W. S. Herroelen, Project Scheduling: A Research Handbook, Kluwer, 2002. 2. R. Klein, Scheduling of Resource Constrained Projects, Kluwer, 2000. 3. A. Shtub, J.F. Bard, and S. Globerson, Project Management, Prentice Hall, 2005. 4. M. Vanhoucke, Project Management with Dynamic Scheduling, Springer, 2013. 5. J. Weglarz, Project Scheduling: Recent models, Algorithms and Applications, Kluwer, 1999.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim üyesi, derslerde sadece seçilmiş önemli kavram ve noktaları işleyecektir. Derslerde sunulan materyale aşina olmak ve sınıf tartışmalarına katılmak için, öğrencilerin önceki derslerde kapsanan materyali yeni derse katılmadan önce okumaları beklenir. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelirlerse, dersleri daha ilginç bulacaklar ve tartışmadan faydalanacaklar. Öğrenciler, ödevlerini ve dönem projelerini yaparken takımlar halinde çalışmalıdır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%20
Proje1%20
Ara sınav1%30
Final sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor