Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Çizelgeleme ve Kontrol | IE 406 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje planlama tekniklerini kullanabilir |
2. Proje çizelgeleme ve kontrol problemleri için çözümler geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulayabilir |
3. Proje yönetimi yazılımı MS Project'i kullanma becerisine sahip olur |
4. Gelişmiş yazılı iletişim becerilerine sahip olur |
5. Ekip çalışmasına dahil olur |
6. Etik sorunların farkında olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE 333 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Projeleri yönetme ve teslim etmede kullanılan planlama ve kontrol araçları derinlemesine açıklanacaktır. Bu derste ele alınan konular, proje çizelgeleme temelleri ve modelleri, kaynak kısıtlı proje çizelgelemesi: modeller ve çözüm algoritmaları, proje izleme ve kontrol araçları ve proje risk analizi araçları |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje ve Proje Yönetimi Tanımları |
2 | Proje Çizelgeleme ve Problemleri |
3 | Kaynak Tahsisi |
4 | Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Modeller |
5 | Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Modeller |
6 | Proje Yönetimi Yazılımı |
7 | Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Çözüm Algoritmaları |
8 | Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme: Çözüm Algoritmaları |
9 | Proje İzleme ve Kontrol |
10 | Proje İzleme ve Kontrol |
11 | Proje Risk Analizi |
12 | Proje Risk Analizi |
13 | Proje Çizelgelemede Son Trendler |
14 | Proje Çizelgelemede Son Trendler |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. E. L. Demeulemeester, and W. S. Herroelen, Project Scheduling: A Research Handbook, Kluwer, 2002.
2. R. Klein, Scheduling of Resource Constrained Projects, Kluwer, 2000.
3. A. Shtub, J.F. Bard, and S. Globerson, Project Management, Prentice Hall, 2005.
4. M. Vanhoucke, Project Management with Dynamic Scheduling, Springer, 2013.
5. J. Weglarz, Project Scheduling: Recent models, Algorithms and Applications, Kluwer, 1999. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim üyesi, derslerde sadece seçilmiş önemli kavram ve noktaları işleyecektir. Derslerde sunulan materyale aşina olmak ve sınıf tartışmalarına katılmak için, öğrencilerin önceki derslerde kapsanan materyali yeni derse katılmadan önce okumaları beklenir. Öğrenciler derslere hazırlıklı gelirlerse, dersleri daha ilginç bulacaklar ve tartışmadan faydalanacaklar. Öğrenciler, ödevlerini ve dönem projelerini yaparken takımlar halinde çalışmalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |