PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yazılım Kalite GünvencesiCENG 4893 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders, Yazılım KAlite Güvencesi bağlamını ve kavramlarını anlama becerisi sağlar.
2. Bu ders, SQA tekniklerini belirleme becerisi sağlar.
3. Bu ders, yüksek kaliteli ürünler elde etmek için test tekniklerini öğrenme ve uygulayabilme becerisi sağlar.
4. Bu ders, CMMI ve ISO gibi standartlara aşina olma becerisi sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencileri Yazılım Kalite Güvencesi ve Yönetimi (SQA & M) alanındaki iyi uygulamaların bilgi ve teknikleriyle donatmayı amaçlamaktadır. Öğrencileri SQA & M'de kanıtlanmış teknikleri ve belirlenmiş standartları kullanarak yüksek kaliteli yazılımlar geliştirmeye hazırlar. Öğrenciler Yazılım Testlerini, Test Tekniklerini, Test Stratejilerini ve Yazılım Test Ölçümlerini öğrenecekler, ayrıca CMM ve ISO gibi popüler kalite sistemlerine aşina olacaklar.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yazılım kalitesi ve güvencesine giriş
2Yazılım kalite faktörleri
3Yazılım kalite güvencesi sistemi bileşenlerine genel bakış
4Kalite etkinliklerinin proje yaşam döngüsüne entegrasyonu
5Yazılım test stratejileri
6Yazılım test uygulaması
7Yazılım kalitesi metrikleri
8Yazılım kalitesinin maliyetleri
9Konfigürasyon yönetimi
10Kalite yönetim standartları
11SQA proje süreç standartları
12Yönetim ve yazılım kalite güvencesindeki rolü
13SQA birimi ve SQA sistemindeki diğer aktörler
14Gözden geçirme
 
Kaynaklar:
Galin D., Software Quality Assurance: From Theory to Implementation, Addison-Wesley, 2004, ISBN: 0201709457
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ödevler öğrencileri önemli konuları daha ayrıntılı araştırmaya teşvik etmek için kullanılacaktır. Öğrencilerden bir proje üzerinde çalışmak üzere ekip halinde çalışmaları istenecektir. Ekipler projelerini seminerlerde sunacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Ödev5%15
Proje1%15
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor