Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnsan Bilgisayar Etkileşimi | CENG 394 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders HCI temellerini anlama becerisi kazandırır. |
2. Bu ders etkileşimin temellerini anlama becerisi kazandırır. |
3. Bu ders insan faktörlerini, tasarım kurallarını ve yöntemlerini anlama becerisini kazandırır. |
4. Bu ders kullanılabilirlik yöntemlerini öğrenme becerisini kazandırır. |
5. Bu ders arayüz değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisini kazandırır. |
6. Bu ders Kullanılabilirlik Mühendisliği Yaşam Döngüsünü öğrenme becerisini kazandırır. |
7. Bu ders gelişmiş Kullanıcı Arayüzü teknolojilerini anlama becerisini kazandırır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve HCI ilkelerinin temellerini, Etkileşim tasarımının temellerini, Kullanılabilirlik ve Kullanılabilirlik Mühendisliği Yaşam Döngüsünü, Kullanıcı merkezli tasarım, yazılım geliştirme ve değerlendirme süreçlerini, grafik kullanıcı arayüzü tasarımını, Arayüz değerlendirme yöntemleri ve İleri Arayüz teknolojilerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş ve insan-bilgisayar etkileşimi |
2 | Kullanıcıları ve görevlerini anlama: Görev merkezli sistem tasarımı |
3 | Kullanıcıları ve görevlerini anlama: Görev merkezli sistem tasarımı |
4 | Kullanıcıyla Tasarım : Kullanıcı merkezli tasarım ve Prototipleme, Kullanıcılarla Arayüzlerin Değerlendirilmesi: Nitel Yöntemler |
5 | Kullanıcıyla Tasarım : Kullanıcı merkezli tasarım ve Prototipleme, Kullanıcılarla Arayüzlerin Değerlendirilmesi: Nitel Yöntemler |
6 | Görsel arayüzler tasarlamak ve oluşturmak: Günlük şeylerin psikolojisi |
7 | Görsel arayüzler tasarlamak ve oluşturmak: Ekran tasarımının ötesi |
8 | Laboratuvar ortamında HCI değerlendirmesi |
9 | Görsel arayüzler tasarlama ve oluşturma: Grafiksel ekran tasarımı |
10 | Görsel arayüzler tasarlama ve oluşturma: Visual Basic örnekleri |
11 | Tasarım İlkeleri: Tasarım ilkeleri ve kullanılabilirlik buluşsal yöntemleri |
12 | Tasarım İlkeleri: Tasarım ilkeleri ve kullanılabilirlik buluşsal yöntemleri |
13 | Tasarım İlkeleri: Tasarım ilkeleri ve kullanılabilirlik buluşsal yöntemleri |
14 | Gözden geçirme |
|
Kaynaklar: |
Ben Shneiderman and Catherine Plaisant Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (6th Edition) Pearson. 2018 0-321-53735-1 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %15 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |