Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İçten Yanmalı Motorlar | ME 668 | 5 | 11 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. farklı motor tipleri için döngü analizleri yapabilirler |
2. yakıt destek sistemlerini ,tutuşma sistemlerini analiz edebilirler |
3. SI ve CI motor yanma sürecini bilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İçten yanmalı motorların temel bileşenleri ve terminolojisi, motor tasarımı ve çalışma prensipleri, örnek çözümler ve problem çözme oturumları, termokimya ve yakıtlar, hava ve yakıt emme sistemleri, yanma odası içerisindeki yakıt hareketi, içten yanmalı motorlarda hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) metodolojisi.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İçten yanmalı motorlara giriş |
2 | Motor tasarımı ve tasarım parametreleri |
3 | Motor tasarımı ve tasarım parametreleri |
4 | Hava döngüleri |
5 | Termokimya ve yakıtlar |
6 | Termokimya ve yakıtlar |
7 | Hava- yakıt indüksiyonu |
8 | Hava- yakıt indüksiyonu |
9 | Yanma odasında benzin hareketi |
10 | SI ve CI motorlarda yanma |
11 | SI ve CI motorlarda yanma |
12 | IC motorların ölçümleri ve testleri |
13 | Motor emisyonları ve kontrolü |
14 | içten yanmalı motorlar problemlerinde HAD teknikleri, |
|
Kaynaklar: |
Heywood, J. B. Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw-Hill Education, 2nd Edition, 2018.
Pulkrabek, W. W. Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine, Pearson, 2nd Edition.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ganesan, V. Internal Combustion Engines, McGraw-Hill Education, 4. Baskı.
Stone, R. Introduction to Internal Combustion Engines, Palgrave Macmillan, 4. Baskı. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik anlatım, örnek problem çözümü, araştırma odaklı tartışmalar ve proje bazlı öğrenme yöntemleriyle yürütülmektedir. Öğrencilerden derse aktif katılım göstermeleri, bilimsel kaynakları takip etmeleri ve dönem boyunca verilen bireysel ya da grup projeleriyle ilgili çalışmalar yapmaları beklenmektedir. Hesaplamalı analiz ve yazılım destekli çalışmalar da öğretim sürecine entegre edilmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |