Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Özel Öğretim Yöntemleri | CEC 116 | 4 | 9 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
2. Öğretim yöntem ve stratejilerinin kullanımlarını değerlendirir |
3. Hangi yaklaşım, yöntem ve tekniklerin hangi durumlarda kullanılabileceğini ayırt eder. |
4. Öğrenme-öğretme süreçlerinde öğretim yöntemlerinden yararlanarak uygulama yapar. (ders planı hazırlar) |
5. Eğitim programında yer alan öğrenim kazanımlara göre uygun yöntemleri seçer ve etkinlikler düzenler. |
6. Uygun yöntem ve teknikleri kullanılarak etkili bir şekilde ders anlatır. |
7. Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanır. |
8. Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Alan öğretimiyle ilgili eğitimdeki yönelim ve yaklaşımlar, öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretiminde uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi ve öğretim yöntem ve stratejileriyle ilişkilendirilmesi |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğretimde yararlanılacak öğrenme ve öğretme stratejileri Öğretimde yararlanılacak öğrenme ve öğretme yöntemleri ve teknikleri |
2 | Öğretimin Yönetim Boyutları, Planlama, Öğrenciler |
3 | Öğretimin Yönetim Boyutları, Sınıf Yönetimi, Değerlendirme |
4 | Kavram Öğretimi, Öğrenme Döngüsü, 3E, 5E, 7E |
5 | Kavram Öğretimi Öğrenme Döngüsü, 3E, 5E, 7E |
6 | Proje Tabanlı Öğretim Tartışma |
7 | Proje Tabanlı Öğretim Tartışma |
8 | İşbirliğine Dayalı Öğretim |
9 | Uygulama-Mahkeme, Münazara, Beyin Fırtınası |
10 | Uygulama-Altı Şapka Düşünme, Örnek Olay İnceleme |
11 | Uygulama-Ders kitaplarının eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesi |
12 | Uygulama-Yıllık ünite ve ders planı |
13 | Uygulama-Sınav sorusu hazırlama, Sınav kağıtlarını değerlendirme aşamaları |
14 | Uygulama-Sınav sorusu hazırlama, Sınav kağıtlarını değerlendirme aşamaları |
|
Kaynaklar: |
Gözütok, F. D. Ögretim Ilke ve Yöntemleri. Ekinoks Eğitim ve Danışmanlık (2006).
Açıkgöz, K. Aktif Öğrenme Egitim Dünyasi Yayinlari. (2003).
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftalık 3 saat teorik olmak üzere yürütülecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Presentation | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |