Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kuram ve Eleştiri – Özel Konular I | ELL 583 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 21.yüzyılda deneysel yazılar üzerine iyi bilgi sahibi olurlar |
2. İnternetin icadından beri oluşmuş edebi akımlar hakkında tartışabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere bazı kuram ve eleştiri alanlarını etraflıca incelemeleri için olanak sağlar. Dersler, eleştiri kuramlarının belli başlı konularına (yapıbozum, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik sonrası kuramlar, transhümanism, vb); çalışmaları edebi ya da disiplinlerarası alanları etkilemiş bir ya da daha çok düşünürün, kuramcının ya da eleştirmenin tüm yapıtlarına (Arendt, Foucault, Derrida, Bourdieu, Habermas, Chomsky, Deleuze, Zizek, Berger, Butler, Latour, Luhmann, Sloterdijk, Giddens, Weber, Tajfel, Bandura, Lakoff, vb.); ya da seçilmiş eleştirel konulardaki tartışmalara (yansıtma, hiciv, metafor, tarih kuramları; birey kavramı; dil felsefeleri; sanat, mimari ya da müzik kuramları, vb.) odaklanabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Çağdaş edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Adams, Hazard, and Leroy Searle, eds. Critical Theory Since 1965. Tallahassee: Florida State UP, 1989.
Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction, Oxford: Basil Blackwell, 1983.
Fry, Paul H. Theory of Literature. Yale UP, 2012.
Leitch, Vincent B. eds, et al. The Norton Anthology of Theory and Criticism. 3rd ed.
Newton, K. M., ed. Twentieth Century Literary Theory: A Reader. 2nded. New York: St. Martin’s P, 1997.
Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism. Oxford: Oxford UP, 2006.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |