PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kuram ve Eleştiri – Özel Konular IELL 583593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 21.yüzyılda deneysel yazılar üzerine iyi bilgi sahibi olurlar
2. İnternetin icadından beri oluşmuş edebi akımlar hakkında tartışabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere bazı kuram ve eleştiri alanlarını etraflıca incelemeleri için olanak sağlar. Dersler, eleştiri kuramlarının belli başlı konularına (yapıbozum, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik sonrası kuramlar, transhümanism, vb); çalışmaları edebi ya da disiplinlerarası alanları etkilemiş bir ya da daha çok düşünürün, kuramcının ya da eleştirmenin tüm yapıtlarına (Arendt, Foucault, Derrida, Bourdieu, Habermas, Chomsky, Deleuze, Zizek, Berger, Butler, Latour, Luhmann, Sloterdijk, Giddens, Weber, Tajfel, Bandura, Lakoff, vb.); ya da seçilmiş eleştirel konulardaki tartışmalara (yansıtma, hiciv, metafor, tarih kuramları; birey kavramı; dil felsefeleri; sanat, mimari ya da müzik kuramları, vb.) odaklanabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çağdaş edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kuramsal metinlerin tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
 
Diğer Kaynaklar:
Adams, Hazard, and Leroy Searle, eds. Critical Theory Since 1965. Tallahassee: Florida State UP, 1989. Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction, Oxford: Basil Blackwell, 1983. Fry, Paul H. Theory of Literature. Yale UP, 2012. Leitch, Vincent B. eds, et al. The Norton Anthology of Theory and Criticism. 3rd ed. Newton, K. M., ed. Twentieth Century Literary Theory: A Reader. 2nded. New York: St. Martin’s P, 1997. Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism. Oxford: Oxford UP, 2006.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor