Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Analizi | PSY 525 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. iş analizi süreciyle ilgili temel teorileri, konuları ve kavramları bilir |
2. temel iş analizi teknikleri ve ilgili önemli tartışmalar hakkında bilgi sahibi olur |
3. iş gereksinimlerini belirlemenin ve iş meslekler için iş tanımları / şartnamelerini geliştirmenin altında yatan ilkeleri anlar |
4. akademik iletişim, tartışma, sunum ve yazma becerilerini geliştirirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iş analizindeki temel konuları, ilerlemeleri ve uygulamaları kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Ders, sadece endüstri ve örgüt psikolojisi literatüründeki teorik konuları ve gelişmeleri değil, aynı zamanda alanda en yaygın kullanılan iş analizi yöntemlerini de tanıtacaktır. Bu derste, iş analizi sürecinin tüm adımları (belirli bir iş için en uygun iş analizi yönteminin seçilmesi, gözlem yoluyla çalışanlardan işle ilgili verilerin alınması, görüşme ve anket uygulama, ilgili verilerin analizi, ve iş tanımı ve işin sorumluluklarının belirlenmesi vb.) açıklanacak ve öğrencilerle tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | İş Analizine Giriş ve İş analizinin tarihi |
3 | Meslek odaklı iş analizi yöntemleri |
4 | Meslek odaklı iş analizi yöntemleri |
5 | İş analizinde karma yöntemler |
6 | Uygulamalı İş Analizi Anlatımı |
7 | Uygulamalı İş Analizi Anlatımı |
8 | Veri analizi ve iş analizi psikometrisi |
9 | Takımlar İçin İş Analizi |
10 | İş Tasarımı ve Yeniden Tasarım |
11 | İş Analizinde Yasal Konular |
12 | Çeşitli Konular (O * net, iş analizinin istikrarı, değişen iş ortamlarında iş analizi, iş analizinin geleceği)/ O*NET |
13 | İş Analizinde Yanlılıklar |
14 | Çeşitli Konular (O * net, iş analizinin istikrarı, değişen iş ortamlarında iş analizi, iş analizinin geleceği)/ İş Analizinin İstikrarı |
|
Kaynaklar: |
Brannick, M.T. & Levine, E.L. Job analysis: Methods, research, and applications for human resource management in the new millennium, SAGE Publications, 2002
Brannick, M.T., Levine, E.L. & Morgeson, F. P., Job and Work Analysis: Methods, Research, and Applications for Human Resource Management, SAGE
Publications, 2007
Hartley, D.E., Job Analysis at the Speed of Reality, HRD Press, Inc., 1999
Note: Other than the chapters from the aforementioned books, a number of articles are assigned by the instructor to the students. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, öğrencilerin aktif katılımını ve tartışmasını gerektiren etkileşimli bir ders olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, kitap bölümleri ve kendilerine verilen araştırma makalelerinin bir kombinasyonunu okuyarak sınıfa gelecekler ve bunları sınıfta tartışmaları beklenecektir. Öğrenciler her hafta, verilen okumalara tepkilerini / düşüncelerini / değerlendirmelerini açıklayan bir tepki yazısı sunacaklardır. Dönem boyunca öğrenciler, verilen okumalarda önemli temaları vurgulamayı amaçlayan bir sunum yapacaklardır. Dersin bir gereği olarak, öğrenciler ayrıca iş analizi yapacak ve belirli bir meslek için iş tanımları geliştireceklerdir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
Aktiviteler | 2 | %30 |
Final Projesi | 1 | %40 |
Haftalık Çalışmalar | 8 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |