Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Vernaküler Mimari : Süreklilik ve Değişim | ARCH 518 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri |
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri |
3. Eleştirel bakış |
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri |
5. Vernaküler mimari ve geleneksel doku, kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine derin bilgi |
6. Mimarlık ve Mimarlık Tarihi alanlarında yeni yaklaşımlar ve disiplinlerarası çalışmalar konusunda güncel bilgi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, vaka çalışması için seçilen bir bölge üzerinden, kendine özgü doğal, kültürel ve tarihi çevrelerde, vernaküler mimari ve geleneksel dokunun oluşumu ve gelişimi irdelenecek; süreklilik ve değişim sorgulanacak; kültürel ve sosyal sürdürülebilirlik üzerine tartışmalar yürütülecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması. Giriş. |
2 | Tanımlar (I): Vernaküler mimari, genious loci, yerel, geleneksel |
3 | Doğal Çevre ve Kaynaklar (I): Coğrafi yapı, topoğrafya ve iklimsel özellikler |
4 | Doğal Çevre ve Kaynaklar (II): Geleneksel yapı türleri ve yerleşim biçimleri |
5 | Tarihi ve Kültürel Bağlam (I) |
6 | Tarihi ve Kültürel Bağlam (II) |
7 | Tanımlar (II): Sosyo-kültürel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir turizm, koruma-kullanma dengesi |
8 | Öğrenci ara sunumları ve tartışma |
9 | Gelenek ve Kopuş (I) |
10 | Gelenek ve Kopuş (II) |
11 | Gelecek Perspektifleri (I) |
12 | Gelecek Perspektifleri (II) |
13 | Gelecek Perspektifleri (III) |
14 | Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yok. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci ODTÜ Mimarlık Fakültesi 2007
Erzen, J. Çevre Estetiği Odtü Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim 2006
Norberg-Schulz, C. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture Rizzoli 1991
Rudofsky, B. Architecture Without Architects University of New Mexico Press 1987
Stea, D./Turan, M. Placemaking: Production of Built Environment in Two Cultures Aldershot 1993
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |