Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamusal Alanlarda Gündelik Yaşam: Teori ve Uygulama | DSGN 626 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Situationist ve postmodern yaklaşımlar dâhil olmak üzere gündelik yaşama ilişkin temel kuramsal çerçeveleri yorumlayabilecektir. |
2. insanların kamusal alanlardaki çevrelerini nasıl değiştirdiğini ve karşılığında fiziksel çevre tasarımının insanların davranışlarını ve faaliyetlerini nasıl etkilediğini anlamak için kentsel kamusal alanlardaki gündelik uygulamaların farklı örneklerini tartışabilirler; |
3. Gündelik yaşam pratiklerinin kamusal mekânla nasıl şekillendiğini ve etkileşim içinde olduğunu analiz edebilecektir. |
4. Görsel etnografi gibi nitel araştırma yöntemlerini kullanarak gündelik etkinlikleri gözlemleyip belgeleyebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Gündelik hayat bir sosyal bağlamda gerçekleşir ve mekanda lokalize olur. Bu ders kamusal alanlarda günlük yaşam pratiğine odaklanmaktadır. Ders, çağdaş günlük yaşam pratiği teorilerini (e.g., Situationists International) ve günlük etkinlik örüntülerini (ör., Görsel etnografya) incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerini sunmaktadır. Ders aynı zamanda kamusal alanlardaki gündelik faaliyetlerin mimariye ve tasarıma etkilerini kritik olarak analiz etmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Günlük yaşam kavramı |
3 | Çağdaş gündelik yaşam teorileri I |
4 | Çağdaş gündelik yaşam teorileri II |
5 | Kamusal alanda gündelik yaşam |
6 | Kamusal alanların bütünsel deneyimi |
7 | Gündelik kamusal mekanlar ve sosyal hafıza |
8 | Gündelik yaşam, mimarlık ve kamusal alanın tasarımı |
9 | Uluslararası Durumcular & Durumcu Şehir |
10 | Günlük deneyimi çalışmak için metodlar: Ritim analizi |
11 | Günlük deneyimi çalışmak için metodlar: Görsel etnoğrafya |
12 | Şehirde yürümek: Psikocoğrafik deneyler |
13 | Gündelik hayatta mimarlık: Kamusal alanlarda gündelik hayat yaratmak ve değiştirmek |
14 | Gündelik hayatın eleştirisi: Kamusal alanlarda yaratıcı direnç |
|
Kaynaklar: |
De Certeau, Michel The Practice of Everyday Life University of California press 1984 0520061683 /
Sadler, Simon The Situationist City MIT Press 1999 0262692252 /
Lefebvre, Henri Rhythmanalysis: Space, Time and Everyday Life Bloomsbury Academic 2013 1472507169
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Perec, Georges Species of Spaces and Other Pieces Penguin Classics 2008 0141442247 /
Rose, Gillian Visual Methodologies Sage 2012 9780857028877
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, etkileşimli ve öğrenci odaklı bir yaklaşımı benimsemektedir, aktif katılım ve eleştirel düşünme teşvik edilmektedir. Derslerde anlatım sınırlı tutulacak, bunun yerine tartışmalar, işbirlikli öğrenme ve araştırmaya dayalı etkinlikler ön planda olacaktır. Öğrenciler, ders materyallerini okumalar, gözlemler ve bağımsız araştırmalar yoluyla incelemeye teşvik edilecek, yapay zeka araçları analiz ve yaratıcılık için bir destek aracı olarak kullanılacaktır. Derse aktif katılım, sunumlar ve grup projeleri başarılı bir şekilde dersin tamamlanması için önemlidir. Saygılı iletişim, entelektüel merak ve bağımsız bakış açıları geliştirmek, ders boyunca teşvik edilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %20 |
Ödev | 2 | %30 |
Alan Çalışması | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |