Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamu Diplomasisi | PSI 533 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: -kamu diplomasisinin ortaya çıkışı ve tarihçesi hakkında yüksek lisans düzeyinde bilgi edinir, -kamu diplomasisi araçlarını ve kavramlarını öğrenir, -kamu diplomasisi aktörlerinin türlerini ve işlevlerini anlar, -seçilmiş önemli aktör ve/veya vaka zemininde kamu diplomasisi örneklemlerini tekil ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilir, -barış ve çatışma dönemlerinde değişken kamu diplomasisi uygulamalarını kavrayıp yorumlar, -kültür ve ulusal kimliğin kamu diplomasisini şekillendirmedeki işlevini kavrar, -kamu diplomasisinde öngörülebilir gelecekte ne gibi yöntemler ve gelişmelerin ortaya çıkabileceği hakkında öngörü sahibi olur, -başarılı ve başarısız kamu diplomasisi vakalarından hareketle, eksikler/hataların anlaşılmasına ve doğru stratejilerin neler olması gerektiğine ilişkin farkındalık geliştirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, kamu diplomasisinin ortaya çıkışının, tarihçesinin ve temel kavramlarının yüksek lisans düzeyinde sunulmasının ardından, kamu diplomasisinin uygulama araç ve alanlarının ve faaliyet kollarının incelenmesini amaçlar. Kamu diplomasisini şekilendiren iç ve dış faktörlerin ve kamu diplomasisinde belirli konumda olan devletlerin kamu diplomasisi uygulamalarının karşılaştırmalı analizi yapılır. Türkiye’nin kamu diplomasisi pratikleri, teşkilatlanması, kurum ve kuruluşları ele alınır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ |
2 | KAMU DİPLOMASİSİ: TARİHÇE VE KAVRAMLAR |
3 | KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMA ARAÇLARI/ALANLARI |
4 | KAMU DİPLOMASİSİ FAALİYET KOLLARI |
5 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN İÇ FAKTÖRLER |
6 | KAMU DİPLOMASİSİNİ ŞEKİLLENDİREN DIŞ VE DİĞER FAKTÖRLER |
7 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (1): ABD, FRANSA, ÇİN, İNGİLTERE |
8 | VİZE |
9 | KÜRESEL VE BÖLGESEL KAMU DİPLOMASİSİ ÖRNEKLERİ (2): ALMANYA, RUSYA FEDERASYONU, İRAN |
10 | TÜRKİYE’DE KAMU DİPLOMASİSİ UYGULAMALARI |
11 | TÜRKİYE’NİN KAMU DİPLOMASİSİ TEŞKİLATLANMASI // KURUMLAR, KURULUŞLAR, İŞLEVLER |
12 | SUNUMLAR |
13 | SUNUMLAR |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
*Haluk Karadağ, Kamu Diplomasisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022 (3. Basım), 9786053204589
*Faruk Yazar, Kamu Diplomasisi - Kriz Yönetimi Yaklaşımları, Nobel Bilimsel Eserler, 2020 (1. Basım), 9786257203951
*Pawel Surowiec & Ilan Manor (eds.), Public Diplomacy and the Politics of Uncertainty, Palgrave Macmillan 2021 (1st edition), 978-3-030-54552-9(e-book)
*Nancy Snow & Nicholas J. Cull (eds.), Routledge Handbook of Public Diplomacy, Routledge, 2020 (2nd edition) 9780429465543 (e-book)
|
|
Diğer Kaynaklar: |
*Gonca Yıldırım, Uluslararası Halkla İlişkiler Perspektifinden Kamu Diplomasisi, Beta Yayınevi, 2012, 978-605-333-360-9
*Nicholas J. Cull, Public Diplomacy - Foundations for Global Engagement in the Digital Age, Polity, 2019, 9780745691237
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenci sunumları, interaktif yöntem. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %15 |
Ödev sunumu | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |